Водіям розповіли, що робити, якщо раптом з-під капота авто йде дим
На жаль, навіть на власника більш-менш свіжого автомобіля може очікувати така несподіванка: хмарки чи то диму, чи то пари перед лобовим склом та підозрілий запах на додачу. Якщо діяти неправильно, можна залишитися без авто. А як правильно?
Скажемо відразу: дим або щось подібне до нього в районі капоту не завжди є ознакою пожежі. Часто це всього лише – пара від охолоджувальної рідини, яка потрапила на щось гаряче.
Найчастіше в такий спосіб парує вихлопний колектор або інші частини системи вихлопу. Але взимку буває достатньо антифризові потрапити на поверхню власного радіатора, щоб з-під капоту почала пробиватися видима оком пара, розповідають в Авто24.
Іноді видимий дим – разом із тривожним запахом горілого – дає олива, яка тече з двигуна (або системи гідропідсилювача керма), і потрапляє на розпечений вихлопний колектор. Це не дуже приємна ситуація, оскільки олива сама по собі непогано горить. Потрібно зупинити двигун і переконатися, що колектор вистиг раніше, ніж олива на ньому спалахне – і тоді вже надавати машині ту чи іншу технічну допомогу.
Але ж треба пам’ятати про найнеприємніший варіант – горіння проводки, пального або оливи. І в перші хвилини після виявлення диму водієві треба поводитися саме так, як при пожежі:
Шукайте місце для зупинки
Знижуйте швидкість і не розганяйтеся – набігаючий потік повітря роздмухає полум’я.
Якщо є змога, зупиняйтеся подалі від інших машин. Бо у випадку їх пошкодження вогнем від вашого авто на вас можуть “повішати” їхнє відновлення.
Негайно відкривайте замок капота (але поки що не сам капот!). Адже у його приводі часто є пластикові деталі, які можуть розплавитися, і тоді вся “підкапотка” вигорить швидше, ніж ви зламаєте замок.
Заглушіть двигун.
Перш ніж відкрити капот, спробуйте з’ясувати місце горіння – можливо, воно в районі бензобака, багажника, паливопроводів під днищем.
Не поспішайте відкривати капот, якщо не готові: перш треба приготувати вогнегасник та – дуже бажано – якусь велику цупку тканину (пожежники використовують термін брезент): ковдру, плед, пальто або куртку. Часто саме “брезент” допомагає швидко загасити вогнище горіння у важкодоступному місці, куди не влучає струмінь вогнегасника.
Натискуючи фіксатор блокування капота, остерігайтеся обпекти пальці.
Піднімайте кришку капота повільно і ховайте при цьому обличчя – отримавши порцію свіжого повітря, полум’я набере потужності.
Визначайте причину задимлення – чи це пожежа, чи протікання якоїсь з рідин на гарячий радіатор чи вихлопний колектор.
Якщо пожежа – не панікуйте.
Не поливайте марно струменем з вогнегасника зону вогню. Витратьте ще кілька секунд, або більш-менш чітко зрозуміти, що саме горить. На початку пожежі горить в однієї точці, один вузол – і саме на нього слід спрямовувати струмінь вогнегасника.
Якщо вогнегасник не дав бажаного ефекту (що буває часто), використовуйте ваш “брезент”. Щільно, впритул “загорнута” у цупку тканину зона вогню залишається без кисню і полум’я вщухає.
Чи викликати рятувальників 101
Однозначної відповіді на це питання немає. Тобто викликати можна в будь-якому випадку, коли факт наявності вогню буде однозначно встановлено вами. Але ефект від цього буде лише за умови, що їхати пожежникам до вас не більше 5 – 10 хвилин.
Дуже сумно, але такий невеликий об’єкт, як автомобіль, за наявності у ньому пального, мастил, гуми, пластиків та тканини згорає дуже швидко. Проте, вправним пожежникам часто вдається врятувати автомобіль як такий – хоча і без інтер’єру або, наприклад, без моторного відсіку.