Експерт пояснив причини провалу України в рейтингу якості доріг

Генеральний директор Всеукраїнської Асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко прокоментував дані Global Competitiveness Index 2017-2018, згідно з якими Україна займає 130 місце з 137 в світовому рейтингу якості доріг.

В першу чергу він зазначив наступне:

Мені здається, що ситуація вже виправляється, тому що міністр Омелян домігся фінансування ремонту доріг

Він нагадав про те, що до 2008 року в Україні існував дорожній фонд, який мав наповнюватися за рахунок транспортного збору. Який за фактом мало хто платив.

«Я був колись заступником голови ради автомобілістів при Кабміні, мав доступ до певної інформації, і ми тоді підрахували, що реально в країні процвітала глобальна несплата цього транспортного збору. Квитанція про сплату транспортного збору залишалися у його платників, а ДАІ при проходженні техогляду просто підшивала копію. Так ось дуже швидко виявилося, що ці копії, можливо, підшивалися або фальшиві, або люди сплачували транспортний збір, з оригіналом квитанції йшли, знімали копію, віддавали ДАІшникам, а потім йшли в банк і писали заяву, що був помилково перераховано платіж. Тобто тільки мінімум йшов на фінансування транспортного збору», – пояснює Назаренко.

Потім скасували транспортний збір і замінили його додатковим акцизом на паливо. Але гроші від нього покривали далеко не всі витрати.

«Пам’ятайте, що гроші, отримані за Кіотським протоколом, в першу чергу йшли на пенсії? Ось така ж ситуація була і тут. Багато зараз говорять, особливо «евробляхери», люди, які їздять на нерозмитнених автомобілях, що «ми ж платимо за ремонт доріг купуючи пальне». Насправді, це глобальний обман. До минулого року на ремонт доріг з акцизу на паливо йшло всього лише 6,9% необхідних коштів. Все решта грошей йшли з розмитнення взагалі всього: автомобілів, імпортного взуття, одягу. Тобто за ремонт насправді платили всі громадяни, а не тільки автомобілісти, хоча автомобілісти били себе в груди і кричали, що «ми ж платимо, заправляємо машини, ми не платимо податок за «бляхи», але зате платимо за ремонт доріг» , – розповідає співрозмовник видання.

Всі процеси розподілу фінансів на думку Назаренко повинні контролювати громадяни, а не чиновники «Укравтодору».

«У кожному обласному центрі є величезні будівлі, де сидять чиновники обласних управлінь «Укравтодору», які нібито займаються «роботою», хоча насправді ці чиновники наймають на роботу приватні будівельні компанії, які здійснюють ремонт доріг. Щоб найняти на роботу, люди отримують за це гроші, а хіба не можуть представники громадськості теж наймати на роботу приватні будівельні організації безкоштовно? Зібралися раз в місяць, провели тендер, вислухали умови різних компаній, і вони ж будуть контролювати ремонт. Тобто, за великим рахунком, «Укравтодор» треба скоротити в рази, а всю роботу доручити громадським організаціям, тим же автомобільним федераціям України, або Союзу автомобілістів України, які самі будуть все контролювати», – резюмував експерт.

Джерело: autonews.ua

Не пропустіть

Цей веб-сайт використовує файли cookie щоб вам було зручно користуватися сайтом. Прийняти