Сім критичних помилок під час заміни моторної оливи, які вбивають автомобіль
Незважаючи на уявну простоту заміни моторного масла, це одна з тих операцій, де навіть невеликі помилки можуть призвести до серйозних наслідків для двигуна. Багато водіїв, прагнучи заощадити на послугах автосервісу, вирішують виконати заміну масла самостійно. Однак без належних знань і досвіду такі дії можуть обернутися серйозними проблемами. Експерти ampercar назвали найпоширеніші помилки, яких припускаються під час заміни моторної оливи, і як вони можуть «вбити» двигун.
1. Перелив оливи
На перший погляд, здається, що трохи більше оливи в двигуні – це не проблема. Насправді, надмірна кількість оливи може призвести до спінювання, коли колінвал під час обертання починає стикатися із зайвим мастилом. Піна не забезпечує необхідне змащення деталей, і двигун починає відчувати масляне голодування. Крім того, надлишковий тиск може видавлювати сальники і прокладки, що надалі призведе до витоків масла і необхідності дорогого ремонту. Кожен двигун має свій допустимий рівень оливи, тому важливо ретельно стежити за показниками.
2. Неповний злив відпрацьованої оливи
Деякі автомобілісти використовують методи відкачування оливи через щуп, замість того щоб злити її через зливний отвір. Це може здатися зручнішим, однак такий підхід не дає змоги повністю позбутися старої оливи. Залишки «відпрацювання» змішуються з новою оливою, що знижує її ефективність і може призвести до прискореного зносу двигуна. Найкращий спосіб – використовувати зливний отвір, щоб повністю видалити всю стару оливу.
3. Неправильна пробка
Помилка, якої припускаються новачки, – це відкручування не тієї пробки під час зливу оливи. Деякі через незнання відкручують пробку на коробці передач замість двигуна. Це може призвести до втрати оливи в коробці передач, що загрожує серйозними наслідками для трансмісії. При цьому, додавши зайву оливу в двигун, водій отримує подвійну проблему: масляне голодування в коробці та перелив у моторі.
4. Нещільно закручена зливна пробка
Після заміни оливи важливо переконатися, що зливна пробка закручена щільно. Якщо цього не зробити, може статися витік оливи під час руху, що може не тільки призвести до зниження рівня оливи, а й до поломки двигуна через її нестачу. Неправильно затягнута пробка також може пошкодити різьблення на піддоні, що потребуватиме заміни всієї деталі.
5. Неправильне встановлення масляного фільтра
Щоразу під час заміни оливи необхідно міняти і масляний фільтр. Встановлення фільтра – процес, який вимагає певної уваги. Якщо фільтр встановлений неправильно або гумове кільце ущільнювача недостатньо змащене, це може призвести до витоку оливи. У разі серйозного витоку, мастило може закінчитися несподівано швидко, що призведе до перегріву та пошкодження двигуна.
6. Відкрита кришка маслозаливної горловини
Під час зливу оливи деякі водії помилково залишають кришку оливозаливної горловини відкритою, вважаючи, що це прискорить процес. Насправді, це створює лише додаткові ризики. Через відкриту горловину в двигун можуть потрапити пил, сміття або волога, що може призвести до забруднення оливи і зниження її захисних властивостей. Це в підсумку прискорить знос двигуна і призведе до його поломки.
7. Несвоєчасна заміна оливи
Інтервал заміни оливи відіграє ключову роль у продовженні терміну служби двигуна. Виробники зазвичай рекомендують міняти оливу через 10-15 тисяч кілометрів, але в реальних умовах, особливо під час частих міських поїздок та інтенсивної експлуатації автомобіля, олива може зношуватися швидше. Оптимальним інтервалом для заміни оливи вважається 7-8 тисяч кілометрів, особливо якщо використовувати не найвисокоякісніше паливо. Несвоєчасна заміна оливи призводить до того, що двигун працює на «відпрацьованому мастилі», яке втрачає свої властивості і перестає захищати двигун від зносу.
Як уникнути проблем?
Заміна оливи – важливий елемент регулярного технічного обслуговування, і найкраще довірити цю операцію професіоналам, якщо ви не впевнені у своїх силах. Однак якщо ви все ж таки вирішите зробити це самостійно, дотримуйтесь кількох простих правил:
– Завжди перевіряйте рівень масла після заміни.
– Використовуйте тільки якісні витратні матеріали.
– Переконайтеся, що фільтр встановлений правильно, а зливна пробка закручена надійно.
– Ніколи не ігноруйте інтервал заміни оливи, навіть якщо двигун працює справно.