Двигун під загрозою: що викликає шлам і як його позбутися

Для багатьох автовласників очевидна важливість моторної оливи для роботи двигуна. Воно не лише змащує внутрішні деталі, а й запобігає перегріванню двигуна, поглинаючи тепло та зменшуючи тертя. Однак, якщо забувати про регулярну заміну оливи, можна зіткнутися з серйозною проблемою – утворенням так званого «рухового шламу». Цей густий, липкий осад може завдати непоправної шкоди двигуну, включно з повною зупинкою мотора. Але що викликає його утворення, як його виявити і, головне, як запобігти?

Основні причини утворення шламу
Шлам у двигуні утворюється здебільшого через окислення оливи. З плином часу і під впливом зовнішніх чинників, таких як високі температури і забруднення, олива втрачає свої первинні властивості. Воно втрачає здатність вільно циркулювати і перетворюється на густу субстанцію, яка осідає на компонентах двигуна, таких як розподільчі вали, колінчастий вал і поршні. Це призводить до збільшення тертя між деталями, що, своєю чергою, може спричинити серйозні пошкодження двигуна.

Найпоширеніша причина утворення шламу – це несвоєчасна заміна оливи. Інтервали заміни оливи залежать від моделі автомобіля та умов експлуатації, але в середньому оливу потрібно міняти кожні 5-12 тисяч кілометрів. Якщо затягнути із заміною, олива починає накопичувати забруднення і втрачає свої захисні властивості. На додаток до цього, часте водіння в умовах інтенсивного міського трафіку також сприяє утворенню шламу, оскільки двигун у таких умовах працює з підвищеним навантаженням і нагрівається сильніше.

Ознаки шламу в двигуні
Однією з головних складнощів, пов’язаних з руховим шламом, є його прихованість. Водії можуть довгий час не підозрювати про його наявність, поки проблема не досягне критичної точки. Однак існують кілька ознак, на які слід звертати увагу:

Активні індикатори на приладовій панелі. Часто наявність шламу супроводжується активацією лампи «Check Engine» та індикатора низького тиску масла. Хоча ці індикатори можуть загорятися з різних причин, їх ігнорування може призвести до серйозних проблем.

Зниження паливної економічності. Забруднений двигун змушений працювати інтенсивніше, що призводить до збільшення витрати палива.

Перегрів двигуна. Шлам перешкоджає нормальному теплообміну, що призводить до підвищення температури двигуна.

Незвичайні звуки. Якщо з-під капота чути стуки або інші дивні звуки, це може бути сигналом того, що двигун зазнає труднощів через шлам.

Як позбутися шламу
Позбавлення від шламу може бути як простим, так і дуже витратним процесом, залежно від того, наскільки проблема запущена. На початкових етапах розв’язати проблему можна за допомогою спеціальних добавок, які розчиняють шлам і дають змогу йому змішатися з маслом, що залишилося. Для цього добавку необхідно залити в двигун, дати йому попрацювати на холостому ходу 10-15 хвилин, а потім провести заміну оливи і масляного фільтра. Однак якщо проблема запущена, може знадобитися кілька циклів із заміною оливи, щоб повністю очистити двигун.

Якщо ж шламу накопичилося занадто багато, використання добавок стає неможливим, оскільки двигун не можна запускати без ризику його пошкодження. У таких випадках знадобиться розбирання двигуна для його ручного очищення або навіть його повна заміна, що пов’язано з істотними витратами.

Профілактика: як уникнути появи шламу
Найефективніший спосіб боротьби зі шламом – це його запобігання. Регулярна заміна оливи та фільтрів, використання якісної оливи та дотримання рекомендованих інтервалів обслуговування – ключові фактори. Особливо важливо використовувати оливу, що відповідає специфікаціям вашого автомобіля, а для особливо навантажених двигунів рекомендується застосування синтетичної оливи, яка краще справляється з окисленням і високими температурами.

Додатково варто уникати тривалого руху в умовах заторів та інтенсивного міського трафіку, коли це можливо. Якщо ви змушені часто стояти в заторах, намагайтеся не перевантажувати двигун і підтримувати оптимальний режим роботи.

Джерело SlashGear
Не пропустіть

Цей веб-сайт використовує файли cookie щоб вам було зручно користуватися сайтом. Прийняти