Примерзли автомобільні двері: що робити та як запобігти проблемі
В Україні вже випав перший сніг, а холодна погода змушує опади замерзати на усіх поверхнях, у тому числі й на авто. У міжсезонна температура часто коливається в районі нуля і вночі виникають сприятливі умови для утворення льоду. Мокрий сніг накриває машину, після цього тане, а потім перетворюється на крижаний “панцир”. Вранці відчинити двері без шкоди для машини стає важко.
Найчастіше примерзають гумові прокладки на деталях автомобіля, навіть щітки склоочисників і навіть замки. Якщо почати з силою смикати за ручку, можна наробити багато шкоди. У гіршому випадку порветься м’яка гума, що щільно облягає місця стиків дверей. Герметичність ущільнювача порушиться, через отвір почне потрапляти вода, що призведе до ще більшого пошкодження гуми і навіть виникнення іржі в подальшому. Крім того, при надмірному зусиллі ламається пластмасова ручка на дверях. На морозі вона стає крихкою.
Причому двері не завжди примерзають до кузова через прилеглу гуму. Справа в тому, що зараз механізація замків пластмасова, до деталей йдуть тросові з’єднання в пластиковому обплетенні. Усередині тросика чи обплетення формується конденсат. Саме він замерзає та виводить з ладу весь механізм.
Електромагнітна частина, яка приводить замок у відкритий стан, виконує свою функцію, але нічого не може відкрити. Бо трос замерз. Відігріти його ззовні не можна. У більшості випадків люди смикають двері і це закінчується тим, що в районі кріплення тросика до ручки водії зривають тросик і потім, навіть відігрівши автомобіль, вони вже не зможуть відкрити двері. Доведеться їхати в сервіс.
Якщо у вас хетчбек чи кросовер, вважайте, що вам пощастило. Задні двері у них ніколи не примерзають, тому що ущільнювачі та замок закриті її металевими краями. Відкриваємо кришку, розчищаємо речі в багажнику, складаємо спинки задніх крісел і на колінах пробираємось у салон. Там можна зняти взуття, щоб не зіпсувати оббивку сидінь, і перелазимо на крісло водія. Далі вмикаємо мотор з піччю і прогріваємо машину.
При необхідності можна зсередини зачинити задні багажні двері і вирушати в дорогу. Машина під час руху нагріється і розморозить застиглі ущільнювачі навіть швидше, ніж на паркінгу. За півгодини двері відчинятимуться без проблем.
Якщо ж у вас седан, доведеться попітніти, адже запасного ходу не має. Стики дверей потрібно очищати від льоду. У жодному разі не можна для цього користуватися гострими предметами та підручними засобами, наприклад, пластиковою лінійкою або відламаними у куща шматочками гілок. Ними можна розірвати гумки ущільнювачів або навіть подряпати фарбу.
Найкраще купити спирт та перелити трохи у пластиковий флакон з-під шампуню з довгим носиком. Цей пристрій допоможе впорскувати струмінь спиртової рідини під тиском безпосередньо під ущільнювачі. Спирт відігріває лід і здатний розчиняти воду у собі. Крім того, він не замерзає надалі.
Потім можна обережно посмикати двері, і якщо лід все ще тримається, потрібно повторювати процедуру до повного розморожування. Головне – це потрапити на крісло водія. Далі вмикаємо мотор і відігріваємо машину пічкою. При цьому краще не активувати максимальний режим обдування стекол відразу. Необхідно дати автомобілю поступово прогрітися із середньою швидкістю роботи вентилятора, щоб різкі температурні розширення не пошкодили лобове скло.
Ну а на майбутнє, щоб уникнути можливих примерзань, можна протерти гумові ущільнювачі дверей силіконовим мастилом або спеціальним хімічним складом, що запобігає проникненню води. Їх можна купити у будь-якому магазині автозапчастин.