Зупиняти на дорогах та перевіряти: як можуть стежити за “євробляхами” після повернення техогляду
З 2023 року процедура техогляду транспортних засобів в Україні може стати обов’язковою – нововведення планували запровадити у 2022 році, проте через повномасштабне російське вторгнення перенесли на 2023 рік. Однак пункт про те, що автівки старше 15 років не зможуть пройти техогляд, взагалі незрозумілий: авто з Європи як завозили, так і завозитимуть і якщо така автівка відповідає всім вимогам, то чому її не можна допускати на автошляхи.
Про це сказав Юрій Папіровий, очільник громадської організації “Громадський комітет транспортної безпеки”.
“Важливішим є те, що мають бути додаткові механізму контролю за техоглядом. Цей контроль має здійснювати з одного боку поліція, з іншого – “Укртрансбезпека”. Вони мають здійснювати “придорожній контроль”. Тобто щоб поліція могла зупинити автівку, яка на їхню думку не відповідає вимогам ОТК, і перевірити прямо на трасі. І у випадку, якщо автівка не відповідає вимогам ОТК, то одразу можна було побачити, яка СТО проводила техогляд. Тобто визначається, що техогляд пройдено з порушеннями”, – зазначив він.
Так само й “Укртрансбезпека”, додав Папіровий, має перевіряти комерційний транспорт. І на кожній СТО має бути призначена відповідальна людина за проведення техогляду – інспектор. Ця людина має проходити навчання, отримуватиме ліцензію і лише потім допускатися до проведення техогляду на визначеній СТО. І саме вона має нести персональну відповідальність за те, допускати автівку до участі в дорожному русі чи ні.