8 красивих спорткарів 60-х років, бажаних для будь-якого автолюбителя

Навряд чи сучасні автовласники думають, що 60-ті роки минулого століття були «найврожайнішими» у плані виробництва спорткарів. Однак саме у 1960-х світ побачив десятки легендарних моделей, які незабаром здобули всесвітню популярність і стали бажаними для справжніх шанувальників автоспорту. При цьому на той час ще не було жорсткого контролю за викидами, а стандарти безпеки практично були відсутні, інформує “Твоя МАШИНА”

1. Lamborghini Miura 1966

З моменту виходу на ринок у 1966 році і до сьогодні Lamborghini Miura відноситься до найбільш симпатичних спортивних автомобілів. Цей спорткар італійської збірки вирізняється дивовижним дизайном, а великі решітки радіатора і тонкі «ніздрі» зробили його виразним на тлі суперників того часу. Раніше представники цієї лінійки оснащувалися повнопанельними деталями, але з 1966 року вони набули ексклюзивних рис італійського стилю.

Тут з’явилися здвоєні поверхні, які розділені середньою точкою перегину, що створило відчуття візуальної єдності та гладкості поверхонь. До того ж, автомобіль отримав потужний V12 із чотирма розподільними валами та поперечним розміщенням. Йому під силу видача до 350 к.с. потужності при моменті, що крутить, 355 Нм. З таким силовим агрегатом на борту Lamborghini Miura 1966 спромоглася розігнатися до 100 км/год всього за 6,5 секунди при тому, що гранична швидкість розгону сягає 273 км/год.

Однак, незважаючи на приголомшливу динаміку та естетичну складову, автомобіль мав недоробки в аеродинамічних властивостях, калібруванні та гальмівній силі.

2. Maserati Ghibli Spyder 1969

Ще один чудовий представник італійської збірки Maserati Ghibli Spyder 1969 став ексклюзивним представником модельного ряду марки, втіливши кращі напрацювання на той час. Всього у світ вийшло лише 20 екземплярів цієї моделі, через що вона стала вкрай бажаним придбанням для колекціонерів. До речі, під час створення цього автомобіля дизайнери надихалися Daytona Ferrari.

І хоча ми говоримо про представника італійського автопрому, він мав дуже нетиповий для 60-х років дизайн американського спортивного автомобіля. У Maserati Ghibli Spyder 1969 використовувалися фари відкидного типу, масивні решітки радіатора з короною і два нестандартних дефлектора прямокутної форми.

При цьому від класичних маслкарів серія відрізнялася вузькою конфігурацією капота з характерним ковшиком на кінці. Також в автомобілі з’явилося мініатюрне віконце спереду, яке раніше не траплялося в кабріолетах того десятиліття.

У підкапотному просторі Maserati Ghibli Spyder 1969 встановлений 4,9-літровий агрегат V8, що розвиває 330 к. с. потужності. Параметри і потенціал цього мотора досі залишаються загадковими, але достовірно відомо, що в машині використовувалися 4 вертикальні карбюратори Weber з подвійним дроселем і 5-ступінчаста трансмісія.

Максимальна швидкість розгону становила 245 км/год. За мірками 1969 Maserati Ghibli Spyder 1969 була найдоступнішою спортивною машиною класу «гранд-туризмо».

3. Porsche 911 1964

Складаючи добірку кращих автомобілів 1960-х рр., було б несправедливо залишити поза увагою культовий Porsche 911 1964. І хоч машина поступалася конкурентам за швидкісними характеристиками, це виправдовувалося дивовижним екстер’єром. До речі, багато автолюбителів не знають, що це найменування моделі з’явилося не відразу, а після виникнення юридичної суперечки з Peugeot. Раніше спорткар називався Porsche 901.

У 60-х роках спорткари мали менші розміри, ніж актуальні на сьогодні зразки. Тому модель була дуже легкою і маневреною, але при цьому зберігала приголомшливі аеродинамічні переваги. Заднє розміщення силового агрегату дозволило знизити посадку капота, а краплеподібна конфігурація покращила обтічність. У Porsche 911 1964 були встановлені революційні на той час протитуманні фари та диски Fuchs.

Також внутрішнє оформлення салону виглядало дуже акуратно та лаконічно. Подібна аскетичність була зроблена навмисно, щоб водій не відволікався від керування своїм спортивним автомобілем. При цьому в машині використовувалися найкращі оздоблювальні матеріали та преміальна обшивка.

І хоч автомобіль повільніше розганявся на тлі інших спорткарів, це не означає, що він не гідний називатися потужним спорткаром. На борту встановлено 2-літровий V6 агрегат, що генерує 158 к.с. потужності із граничною швидкістю 200 км/год. Розгін до «сотні» з нуля займав лише 8,5 секунд, що вкрай непогано для того часу.

4. Aston Martin DB5 1964

Aston Martin DB5 1964 року – мабуть, найпопулярніший спортивний автомобіль з 60-х, який отримав всесвітню популярність після появи у фільмі про Джеймса Бонда «Годфінгер». Це преміальний гранд-тур британського виробництва, випущений разом із італійською компанією з виготовлення кузовів Carrozzeria Touring Superleggera.

За два роки (з 1963 по 1965) автоконцерн презентував 1059 автомобілів, але до нашого часу збереглося лише 25 екземплярів. Дводверне купе має переднє розташування двигуна та задньопривідну платформу.

З цікавих особливостей моделі згадуються:

– магнієвий сплав у кузовних конструкціях;

– склопідйомники з електричним приводом;

– регульовані крісла;

– здвоєні бензобаки;

– повна шкіряна обшивка та вогнегасник.

Базова начинка вражає, але ключовою перевагою Aston Martin DB5 став двигун. Йдеться про 4-літровий 6-циліндровий агрегат потужністю 282 к. с. зі швидкістю розгону до 230 км/год. Першу сотню спорт-купе бере всього за 8 секунд. У парі із силовою установкою працює 5-ступінчаста механічна трансмісія.

5. Ferrari 330 P4 1967

Перед вами один із найбільш ексклюзивних автомобілів, який зберігся лише в єдиному екземплярі. Імовірність зустріти цей ультра-рідкісний спорткар у реальному житті вкрай низька, проте це не заважає ознайомитися з його визначними характеристиками.

Саме Ferrari 330 P4 1967 року отримала перше місце в 1000-кілометровому заїзді Монца, де брали участь два Р4.

Довгий час автовиробники наслідували і всіляко намагалися скопіювати успіх цієї легенди, але ніхто так і не зумів перевершити оригінал.

Незважаючи на вражаючі динамічні показники, Ferrari 330 P4 1967 випуску залишався дуже легким і маневреним спортивним автомобілем. Вага кузова складала всього 790 кг. Його двигун із середнім розташуванням, 4-літровий атмосферник V12 з 5-ступінчастою МКПП, генерував 450 к.с. потужності при моменті, що крутить, 520 Нм. Такий агрегат здатний розігнати автомобіль до 337 км/год.

6. Ford GT40 MK 1964

Ford GT Concept HIstory: Ford GT40 Mach II

У шістдесятих роках минулого століття автовиробники Форд та Феррарі були головними конкурентами, які бажали обігнати один одного у всіх сенсах. Подібне суперництво пояснювалося невдалою комерційною угодою, на тлі якої Ford вирішив помститися Феррарі. Таким чином, на світ з’явився легендарний GTO MK1 1964 року, який незабаром підкорив світ, обігравши Ferrari у заїздах у Ле-Мані.

Лінійка виготовлена в стилі Ford GT з клиноподібною передньою частиною, квадратними фарами з аеродинамічними накладками з пластику, а також хвостовим оперенням, що відкидається, і низькою посадкою даху.

Під капотом GTO MK1 встановлений 380-сильний V8, що розвиває швидкість до 320 км/год.

7. Jaguar E-type 1961

Jaguar E-type 1961 став одним із найшвидших спорткарів 1960-х років. Це інноваційна лінійка, яка хоч і не змогла пройти великі випробування в аеродинамічній трубі, але стала конкурентною іконою того часу. Кузов автомобіля виконаний у ході численних математичних розрахунків відомим аеродинаміком компанії Малкольм Сейєр.

Окремі особливості моделі проявляються у вигляді унітарної конструкції, дискових гальмівних механізмів і рейкового управління. 3,8-літровий двигун має 265 к.с. потужності, допомагаючи автомобілю розганятися до 240 км/год. Розгін із 0 до 100 займає 6,9 секунди.

До речі, Енцо Феррарі стверджував, що Jaguar E-type 1961 – це найкрасивіший спорткар, який колись виходив на ринок.

8. Ferrari 250 GTO 1962

На момент появи у продажу Ferrari 250 GTO 1962 продавався лише за 18 тис. доларів. Але буквально 4 роки тому 2018 року його реалізували на аукціоні за колосальні 70 млн доларів. Цей чек поставив новий світовий рекорд, дозволивши спорткару стати найдорожчим автомобілем 60-х років.

Розробляючи цю лінійку, компанія намагалася перевершити аналогічні моделі в Group 3 GT Racing. З відмінних рис серії можна виділити овальну трубчасту рамку з передньою підвіскою, важільним механізмом Watts і заднім провідним мостом.

Силовий агрегат V12 об’ємом 3 літри зумів проявити себе з найкращого боку у заїздах Tipo 168/62. Потужність цього двигуна з 5-ступінчастою МКПП становила 296 к.с.

Не пропустіть

Цей веб-сайт використовує файли cookie щоб вам було зручно користуватися сайтом. Прийняти