Як навіть якісні витратні матеріали можуть призвести до ремонту автомобіля

Дбати про автомобіль, звісно, потрібно. Але без фанатизму! Надмірна турбота буває не тільки на користь, а й на шкоду. Ви купуєте тільки якісні запчастини, регулярно проходите ТО, використовуєте якісь «фішки», але двигун все одно раптом взяв і зламався, і йому потрібний капітальний ремонт. Чому таке могло статися? Послухаємо думку спеціалістів.

1. Чи потрібно самостійно купувати розхідники для технічного обслуговування

Спочатку розберемося, чи треба самостійно купувати розхідники і приїжджати з ними на ТО. Це питання хвилює тих автовласників, які не довіряють дилерам, але не хочуть втратити гарантію. До витратних матеріалів відносяться:

– моторне масло;

– рідина для гальмівної системи;

– рідина для системи охолодження;

– фільтр генератора;

– паливні, повітряні, олійні, салонні фільтри.

Фільтри другорядних механізмів підлягають заміні через 15 тис. км. пробігу – тобто, на кожному ТО. Здебільшого ситуацій купувати розхідники самостійно не потрібно. І ось чому.

По-перше, автосервіс втрачає прибуток від продажу олій та фільтрів зі своєю накруткою. Звичайно, співробітники не зрадіють, якщо ви принесете свої розхідники. Можливо, це вплине на якість їхньої роботи.

По-друге, навіть якщо ваші витратні матеріали якісні, і співробітники сервісу встановлять їх сумлінно, ви в будь-якому випадку втрачаєте гарантію. Дилери посилаються на розділ «Обмеження дії гарантії» в сервісній книжці. Там сказано, що збитки, спровоковані монтажем запчастин, не схвалених фірмою, або вихід із ладу суміжних елементів авто, що виник внаслідок застосування запчастин, не схвалених фірмою, не покриваються гарантією виробника автомобіля.

Тож уважно вивчайте умови гарантії вже на етапі покупки машини. При виконанні дилером технічного обслуговування авто із застосуванням розхідників, куплених та принесених клієнтом, у замовлення-наряді та в сервісній книжці з’явиться позначка «запчастини клієнта». Вам доведеться підписати цей документ, і це означатиме, що якщо з машиною щось трапиться, дилер за це вже не відповідатиме.

До того ж багато офіційних дилерів мають практику давати хороші знижки на проведення техобслуговування, якщо купуєте розхідники у них. В цьому випадку вдасться заощадити більше, ніж при купівлі витратних матеріалів на стороні. Це по-перше.

По-друге, ви будете впевнені в тому, що на ваш автомобіль встановлять оригінальні запчастини та використовують оригінальні матеріали. А по-третє, ви збережете гарантію.

Деякі дилери мають спеціальні Інтернет-портали, де можна ознайомитися зі списком оригінальних запчастин і записатися на ТО. Таким чином, вам зроблять технічне обслуговування автомобіля «під ключ» за вигідною ціною та з гарантією якості.

2. Сумнівні «фішки»

Ми вже говорили про те, що при догляді за транспортним засобом важливо не перестаратися. Наприклад, деякі досвідчені автомобілісти кріплять на корпус масляного фільтра неодимовий магніт від жорсткого диска ПК. Вони пояснюють це ефективнішою роботою фірмової повнопоточної запчастини – вона стає здатною вловлювати металеві продукти зношування. Цього ніхто і не заперечує, але не можна забувати і недоліки.

Може статися так, що в корпусі накопичиться дуже багато стружки, а магніт в результаті тряски відірветься та й випаде на дорогу. Тоді шлак відразу ж пошириться по всій олійній системі, в результаті чого на стінках циліндрів виникнуть задираки. Тому краще закріпити неодимовий магніт під картером, а не на корпусі масляного фільтра.

Рекомендуємо уважніше ставитися до малов’язких олій. У сучасних двигунах масляні канали досить вузькі. Для них ідеально підходить олія 0W20. Але якщо залити такий лубрикант у старий двигун з великими проміжками, то масляний насос не зможе забезпечити потрібний тиск. Через це між компонентами, що труться, не з’явиться масляна плівка, що значно прискорить знос силового агрегату. При тривалому використанні занадто в’язкого мастила в моторах сильно зношуються масляний насос, його редукційний клапан, фазорегулятори.

Тому при виборі олії звертаємо увагу на все, що написано на етикетці. Лубрикант 0W20 не купуємо, якщо у нас автомобіль із двигуном екологічного класу Euro3 або нижче. Якщо вище, такий продукт сміливо можна використовувати.

Деякі автолюбителі роблять регулювання іскрового зазору на свічках запалювання: підгинають або навпаки відгинають зовнішні контакти. Причому навіть у тому випадку, якщо це оригінальні свічки провідних виробників.

Якщо дуже хочеться це зробити, то робити потрібно правильно, інакше навіть фірмові свічки працюватимуть некоректно. Якщо зазори виявляться занадто маленькими, то в іскри зменшиться інтенсивність, а якщо занадто великими, з’являться пропуски спалахів в моторі. Про це скаже колір іскри, що змінився. У цьому випадку виникнуть перебої у роботі силової установки.

Тепер щодо палива. Як відомо, найпоширеніші види бензину – з октановим числом 92 і 95. 92-й коштує дешевше, 95-й, відповідно, дорожче. Але навіть якщо виробник допускає застосування 92-го бензину, сучасні автомобілі його не люблять. Їхній двигун на регулярне використання такого пального відповідає детонацією, яка у свою чергу може спровокувати серйозні проблеми. Тож не варто економити на паливі.

3. На що звернути увагу під час самостійної купівлі розхідників

І все ж надійність і високий ресурс машини, поряд зі своєчасним технічним обслуговуванням, залежать і від якості витратних матеріалів. Використання технологічно невідповідних або низькоякісних витратних матеріалів призводить до збоїв у роботі вузлів та агрегатів автомобіля та швидкого виходу їх з ладу.

Велика кількість витратних матеріалів поганої якості на авторинку не пов’язана з несумлінністю виробників. На жаль, зараз знову благодатний ґрунт для підробок, як це було у 1990-ті роки. Шахраї вправно маскують підробки під продукцію знаменитих брендів. Звичайно, їх зовсім не турбує якість, а деякі люди «ведуться» на низьку вартість.

Якщо ви все ж таки надаєте перевагу купувати розхідники самостійно, то робити це потрібно грамотно, щоб не придбати технологічну продукцію низької якості або відверту підробку.

Допустимо, вам потрібно купити моторне масло Nissan. На що слід звертати увагу?

Безумовно, технічні вимоги до моторного масла важливі, але забезпечити їх належним чином може лише оригінальний виробник. При виготовленні цього розхідника враховуються всі параметри силового агрегату, включаючи специфіку конструкції.

Збалансована в’язкість зменшує силу тертя. Це гарантує високу якість самого матеріалу та довготривалу, безвідмовну роботу «серця» автомобіля навіть за умов низьких температур та серйозних навантажень. У результаті всі вузли двигуна отримують надійний захист, їх властивості зберігаються на досить тривалий час.

Виробник оригінального моторного масла Nissan видає продукт високої якості з чіткою відповідністю до всіх параметрів. Крім цього, продукт має унікальний захист від підробок. Як перевірити справжність моторної олії Nissan?

Найбільш популярні види масел мають такі індекси:

0W20;

0W30;

5W30;

5W40;

10W40.

Вони розфасовуються у каністри ємністю 1 л або 5 л. На звороті каністри є особливий захисний стікер із зазначенням унікального коду – він прихований під шаром спеціального напилення. Його можна видалити за допомогою звичайної монетки чи будь-якого іншого металевого предмета. Прихований цифровий код буде гарантією від підробки.

Що робити з цією інформацією? Заходимо на офіційний сайт виробника, переходимо у спеціальний розділ і там вводимо у форму цифровий код, а потім запускаємо перевірку. Відповідей може бути кілька:

– справжність підтверджена – можна сміливо використовувати олію;

– цього номера немає в базі – велика можливість підробки;

– номер є в базі, але він вже був використаний – у формі з’явиться дата перевірки.

У третьому варіанті теж великий ризик підробки, оскільки одного й того номера на різних каністрах бути не може.

Не пропустіть

Цей веб-сайт використовує файли cookie щоб вам було зручно користуватися сайтом. Прийняти