Водіям розповіли, як заощадити на покупці олії і не вбити двигун
Автомобільний експерт розповів про найпопулярніші методи економії на моторній олії, якими користуються автовласники. Деякі з цих способів по-справжньому небезпечні для силового агрегату, проте є й ті, які можна взяти до уваги.
Перший спосіб економії на моторному маслі – міняти масло по пробігу. Зазвичай цей метод застосовують водії, які мало їздять. Тут логіка проста: якщо робоча рідина не встигла відпрацювати належні кілометри і мотогодин, то й міняти її нема чого. Однак потрібно пам’ятати, що олія старіє і втрачає свої властивості не тільки від роботи, а й від часу. І в двигуні воно окислюється і втрачає свої робочі характеристики набагато швидше, ніж у запечатаній каністрі. Висновок: цей спосіб економії небезпечний для двигуна, він призводить до підвищеного зносу поршневої та зниження ресурсу двигуна.
Другий спосіб – міняти масло за станом. Деякі автовласники здають масло з двигуна на аналіз у лабораторію і на підставі отриманих результатів роблять висновки щодо подальшої придатності робочої рідини. Однак заощадити при цьому навряд чи вдасться. Витрати на експертизу та олію на долив напевно виявляться вищими. Висновок: спосіб робочий, але заощадити не вийде.
Третій спосіб – заливати по мінімуму. Між мітками min і max на щупі «вміщується» від 0,5 до 1 літра олії. І якщо не доливати до верхнього значення, можна заощадити, проте експерт не рекомендує так робити. Справа в тому, що мастилу при менших обсягах працювати важче, ніж за необхідного рівня, оскільки зростає так звана кратність його обміну. Іншими словами, оскільки олії поменшало, то одним і тим же його частинкам доводиться працювати інтенсивніше, через це робоча рідина швидше втрачає свої характеристики. У результаті, щоб не нашкодити двигуну, поміняти його доведеться раніше.
Існує й інша небезпека. Деякі машини мають датчики низького рівня олії. Але вони спрацьовують, коли рівень рідини стає критично низьким – це загрожує поломкою силового агрегату. Щоб цього не допустити, потрібно буде регулярно заглядати під капот і перевіряти рівень олії. Висновок: метод не допоможе заощадити.
Четвертий спосіб – не міняти, а підливати. Експерт зазначає, що навіть якщо витрата олії велика, то міняти її потрібно обов’язково. По-перше, при заміні олії ми змінюємо і масляний фільтр. Крім того, мотору потрібно обов’язково давати час попрацювати на чистій олії з хорошими миючими властивостями. Висновок: метод неробочий.
П’ятий спосіб — переходити на дешевші олії. Але тільки в тому випадку, якщо йдеться про аналогічну категорію якості, яку рекомендує виробник автомобіля. Перехід на олію з нижчою категорією експлуатації небезпечний для силового агрегату. Крім того, на практиці використання більш дешевих масел зазвичай тягне за собою їх частішу заміну, тому що не всі присадки є «довгограючими». Висновок: економії не вийде.
Шостий спосіб – купувати про запас. Підхід зрозумілий, оскільки олії навряд чи дешевшатимуть. Однак слід пам’ятати, що середній термін зберігання моторної олії – 3 роки. А деякі виробники олії SAE 0W-20 скорочують її до 18 місяців. Висновок: метод робочий, якщо за вказаний період ви розраховуєте «виїздити» куплені олії.
Сьомий спосіб — купувати за акціями. Це реальний спосіб трохи заощадити, причому без шкідливих наслідків для двигуна. Наприклад, можна купити одразу упаковку за оптовою ціною. Тільки такі покупки краще одразу ділити в колективі однодумців, а не ховати на чорний день. Причина аналогічна: термін придатності моторних олій обмежений.