Водіям назвали 3 грубі помилки, які вбивають АКПП
Буксирувати машину з автоматичною коробкою не заборонено. При цьому часто після руху на зчіпці АКПП ламається. Просто автомобілісти забувають кілька простих правил, пишуть автомобільні експерти.
1. Буксують далеко
Раніше в посібниках експлуатації вказували, що не рекомендується буксирувати машини з АКПП більш ніж на 50 км. На сьогоднішній день деякі виробники наполягають ще на менших відстанях. Причина полягає в конструкції “автомата”. Насос, що подає рідину до всіх основних елементів коробки, приводиться від вхідного валу. Коли двигун не заведений, не працює і насос.
Залишки мастила забезпечують планетарним редукторам, втулкам, а також фрикційним пакетам захист від стирання. Адже всі деталі крутяться без навантаження. Однак з пройденими кілометрами мастило погіршується, що викликає підвищене зношування деталей. Тому ідеально було б буксирувати машину із заведеним мотором. Але рідко буває так, щоб двигун працював, а їхати було б не можна.
Ще один спосіб відбуксувати автомобіль з АКПП на далеку дистанцію і не нашкодити трансмісії – це долити в “автомат” 5 літрів робочої рідини ATF, пишуть експерти.
2. На високій швидкості
З тієї ж причини (погане мастило) не можна буксирувати машину з АКПП швидше за 50 км/год. На високих швидкостях елементи зношуються швидше. Дотримуватися швидкісного ліміту доводиться і з міркувань безпеки. При моторі, що не працює, не функціонують підсилювачі рульового колеса і гальм. А без цих помічників керувати сучасною машиною важко.
Один важливий нюанс, який пов’язаний із типом приводу ТС. Автоматичні коробки передач передньопривідних машин мають ефект самозмащування. Ведена шестерня головної передачі, яка обертається поряд із колесами, розташовується досить низько у картері АКПП. А тому вона підхоплює робочу рідину і розкидає по елементах коробки.
У задньопривідній АКПП колеса через редуктор та карданний вал обертають вихідний вал з основними деталями, що відповідають за передачі. Він розташовується вище за рівень рідини, тому «саморозбризкування», як у коробці передньопривідного авто, не буде.
3. Не бережуть буксир
Машина з АКПП, звісно, може буксирувати інший автомобіль. Але навантаження на трансмісію у буксира сильно зростає. Це призведе до більш тривалого і сильного пробуксування фрикціонів на кожній передачі. І, відповідно, їхнього значного зносу.
Порада тут проста: це максимально плавні розгони та обмеження використання вищих передач, якщо коробка «тягача» має можливість ручного керування. На трасі є сенс зафіксувати проміжну передачу та рухатися, по можливості не перемикаючись. А якщо буксирувати довелося довго, то після цього краще поміняти робочу рідину в автоматичній коробці передач.