Картон під радіатор: чому водії ризикують спалити двигун, користуючись цим лайфхаком
Українські водії з досвідом добре знають старий спосіб зимового прогріву авто – шматок картону під радіатором. Здається, що він допомагає мотору швидше набрати температуру. Але насправді такий лайфхак може обернутися дорогим ремонтом, попереджає «Твоя МАШИНА».
Автомеханік із Києва Сергій Гончар пояснює, що двигун має власну систему терморегулювання.
«Термостат сам контролює потік охолоджуючої рідини. Якщо він справний, картонка не потрібна. Якщо ж ні – вона лише маскує проблему», – каже фахівець.
Проблема у тому, що картон перекриває доступ холодного повітря до радіатора. У результаті антифриз перестає охолоджуватися належним чином, температура під капотом росте, і двигун може закипіти навіть на морозі. Тоді водій ризикує отримати пробиту прокладку головки блоку або тріщину в самому блоці. Ремонт такої поломки може потягнути на 50–80 тисяч гривень.
Як пояснює автоінженер Олександр Тарасов, перегрів часто супроводжується і зносом трансмісії:
«Коли мотор працює на межі, мастило втрачає властивості, і коробка починає грітися. Потім з’являються ривки та витік оливи».
Картон може бути корисним лише у крайніх випадках – наприклад, у старих моделях із відкритими решітками, коли потрібно на кілька хвилин прискорити прогрів. Але навіть тоді треба залишати частину радіатора відкритою, щоб уникнути перегріву.
Поради для зими:
- перевірте термостат перед морозами, щоб переконатися, що він відкривається та закривається вчасно;
- стежте за рівнем антифризу й кольором рідини;
- не залишайте авто з картоном під час руху або стоянки з працюючим двигуном;
- для швидкого прогріву краще використовувати автономний підігрівач або утеплювальну накладку заводського типу.
Обговорити цю тему в Facebook