Назвали топ-5 надійних вживаних компактних кросоверів
Вибір компактних паркетників на вторинному ринку великий. У продажу можна знайти невеликі кросовери практично всіх марок: корейських, німецьких, японських, китайських, американських – практично під будь-який бюджет.
Автомобільні експерти склали ТОП-5 маленьких паркетників на вторинному ринку, на які варто звернути увагу.
До рейтингу потрапили SUV, які відповідають наступним критеріям:
– наявність модифікації з автоматичною коробкою;
– передній чи повний привід на вибір;
– висока безпека.
Всі міні кросовери широко поширені на вторинному ринку – знайти машину не складе проблем.
Які плюси та мінуси є у найкомпактніших кросоверів з нашого топу і на що звернути увагу при покупці, давайте розбиратися.
Hyundai Creta
Двигун: бензин 1,6 (121 або 123 к. с.) та 2,0 (149 к. с.)
Коробка передач: механічна, автоматична
Привід: передній, повний
Кліренс: 190 мм
Місткість багажника: 402 л
Безпека: від двох до шести подушок безпеки, система стабілізації, системи допомоги при спуску та старті в гору, датчик тиску в шинах
Відкриває рейтинг компактних кросоверів Hyundai Creta. Кросовер доступний тільки з бензиновими атмосферними двигунами 1,6 і 2,0. У парі до будь-якого з двигунів можна отримати повний привід, що серед найменших кросоверів зустрічається рідко – зазвичай привід на всі колеса йде тільки з найпотужнішим двигуном. Коробки передач – шестиступінчасті механіка та автомат.
Машина має комфортну підвіску, просторий салон, в якому вільно розмістяться четверо дорослих, і гарну ергономіку – за кермом буде зручно і тендітній дівчині, і великому чоловікові.
Кросовер “Крета” люблять за хорошу прохідність. Навіть у передньопривідної версії значний дорожній просвіт (190 мм) і короткі звиси, що дозволяє спокійно їздити по засніжених дворах і паркуватися впритул до бордюрів.
Недоліки кросовера здебільшого пов’язані зі слабкою шумоізоляцією та простенькими матеріалами обробки салону. Перше легко виправити самостійно, підкинувши додаткової «шумки», після чого шум і гул від колісних арок стане помітно менше, а ось з жорстким пластиком, що легко дряпається, в салоні доведеться змиритися. Глобальних проблем із корозією у кросовера немає, лише на машинах перших років випуску іноді іржавіла кришка багажника, але її перефарбовували за гарантією.
Нарікань до механіки та автомата в плані надійності немає, головне – щоб до вас власники вчасно змінювали олію (раз на 50-60 тис. км), тоді агрегати будуть служити довго. Двигуни самі по собі надійні, але проблеми може підкинути каталізатор, що розвалився. Уламки каталізатора потрапляють у циліндри, що призводить до дорогого ремонту, тому при покупці обов’язково перевіряйте двигун ендоскопом.
Renault Duster
Двигун: бензин 1,6 (102 або 114 к. с.) та 2,0 (135 або 143 к. с.), дизель 1,5 (90 або 109 к. с.)
Коробка передач: механічна, автоматична
Привід: передній, повний
Кліренс: 205 – 210 мм
Місткість багажника: 408 л
Безпека: від однієї до чотирьох подушок безпеки, система допомоги при старті в гору та система стабілізації (опції)
«Рено Дастер» — це один із найкращих компактних кросоверів для бездоріжжя. У всіх модифікацій короткі звиси і дорожній просвіт, а повнопривідні модифікації мають три режими руху: 2WD, Auto, Lock. Якщо поставити «зубасту» гуму, невеликий кросовер зможе на рівних потягатися на бездоріжжя з більшими і дорогими позашляховиками. Енергоємна «непробивна» підвіска дозволяє комфортно їхати розбитими асфальтовими дорогами або грунтовками.
П’ятиступінчаста механіка належить тільки найпростішому «Дастеру» з бензиновим мотором 1,6 л (102 або 114 к. с.) та переднім приводом. Для решти версій йде механічна коробка на шість передач, і тільки дволітровий бензиновий мотор оснащується автоматично. Повний привід можна отримати у поєднанні з будь-яким двигуном.
Основні недоліки компактного кросовера – дешевий пластик у салоні, невелика кількість опцій та дивна ергономіка. Пластикове кермо «Дастера» швидко облазить, а передня панель легко покривається подряпинами. Центральних підлокітників спереду і ззаду немає навіть у дорогих комплектаціях, регулювання дзеркал заднього виду заховано під ручником, на машинах перших років випуску кнопка клаксона розташовувалась на лівому перемикачі під рульом, а не на самому кермі.
За технікою Renault Duster надійний. Проблем може підкинути хіба що автоматична коробка передач, яка не любить перегріву та пробуксовок (що часто буває на бездоріжжі) і чутлива до якості масла. Крім цього, модифікація з автоматом має чималий паливний апетит – 11-12 л / 100 км в міському циклі.
Корозія у Рено Дастер зустрічається вкрай рідко, проте через недостатню жорсткість кузова ущільнювачі дверей і багажника протирають фарбу до металу. Проблемні місця краще заклеювати плівкою.
Nissan Juke
Двигун: бензин 1,6 (від 94 до 190 к. с.)
Коробка передач: варіатор, механічна.
Привід: передній, повний
Кліренс: 170 – 180 мм
Місткість багажника: 251 л
Безпека: від чотирьох до шести подушок безпеки, система стабілізації
Серед інших малих кросоверів Nissan Juke вирізняється яскравою, нестандартною зовнішністю. Також він приваблює налаштуваннями підвіски та керованістю – кермо чітке, машина добре тримає дорогу, витрата палива невелика навіть у потужних версій (8-9 л/100 км).
Завдяки компактним розмірам, невеликим звисам та пристойному дорожньому просвіту на «Нісан Джук» зручно паркуватися, спокійно забиратися на бордюр або долати глибокі ями.
Основні недоліки моделі – тісний задній ряд, маленький багажник і бідне оздоблення. Пластик в салоні здебільшого жорсткий, центральних підлокітників спереду і ззаду немає навіть у дорогих комплектаціях, через вузьке заднє скло страждає оглядовість назад.
Негативних відгуків про механічні коробки передач немає. Уважно потрібно вибирати версії з варіатором: надійність у трансмісії невисока, проблеми можуть виникнути навіть на пробігу 50 тис. км.
Mitsubishi ASX
Двигун: бензин 1,6 (117 к. с.), 1,8 (140 к. с.) та 2,0 (150 к. с.)
Коробка передач: варіатор, механічна.
Привід: передній, повний
Кліренс: 195 мм
Місткість багажника: 384 л
Безпека: від двох до семи подушок безпеки, система стабілізації, система допомоги при старті в гору
Найменший кросовер від Mitsubishi приваблює просторим салоном та непоганими можливостями трансформації: при складеному задньому дивані в багажник може поміститися великий кухонний гарнітур. Сидіння зручні, в дальній дорозі спина не втомлюватиметься.
Компактний кросовер Mitsubishi ASX добре пристосований для міста: дорожній просвіт значний, паркуватися комфортно завдяки легкому керму та скромним габаритам. Витрата палива невелика, навіть для найпотужніших версій він не перевищує 10,5 л/100 км.
Найбільш надійними вважаються двигуни 1,8 та 2,0, які при своєчасному обслуговуванні «проходять» не менше 350 тис. км. Механіка безпроблемна, а варіатор як пощастить. Варіатори постійно модернізували, і їхній ресурс повинен становити не менше 200 тис. км.
Основний недолік машини – слабка шумоізоляція, особливо у колісних арок. Матеріали оздоблення прості, пластик переважно жорсткий. Сучасними опціями ASX не балує – навіть у дорогих комплектаціях немає обігрівів керма, задніх сидінь та лобового скла.
Renault Kaptur
Двигун: бензин 1,6 (114 к. с.) та 2,0 (143 к. с.)
Коробка передач: варіатор, механічна, автоматична.
Привід: передній, повний
Кліренс: 204 мм
Місткість багажника: 387 л
Безпека: від двох до чотирьох подушок безпеки, система стабілізації, система допомоги під час старту в гору
«Каптюр» побудований на одній базі з «Дастером», але має більш стильну зовнішність та інший салон. Нерідко у продажу зустрічаються машини яскравих кольорів, із двоколірним забарвленням кузова. Ергономіка салону, порівняно з «Дастером», у «Каптюра» покращала, а серед опцій з’явилися світлодіодні фари, обігрів лобового скла та клімат-контроль. При цьому підвіска залишилася такою ж енергоємною, що дозволяє спокійно їздити розбитими дорогами.
Недоліки Renault Kaptur в основному пов’язані з якістю оздоблювальних матеріалів та зручностями в салоні:
– кишеньки у дверях вузькі;
– підсклянники маленькі та незручні;
– приладова панель через незвичайний дизайн перевантажена і неінформативна;
– передня панель оброблена жорстким пластиком;
– через широкі передні стійки страждає оглядовість.
Технічно “Каптюр” практично повністю повторює “Дастер”, так що “Рено” вдалося зробити ще один маленький і надійний кросовер. Відмінність лише в тому, що «Каптюр» не має дизельного двигуна, а з мотором 1,6 йде варіатор. При виборі такої модифікації варто здійснити ретельну перевірку агрегату, інакше можна потрапити на дорогий ремонт.