Що таке круїз-контроль та адаптивний круїз-контроль

Що таке круїз-контроль — звичайний та адаптивний? Відповідь на це дали на порталі hotline.finance.

Круїз-контроль – це система, яка допомагає підтримувати постійну швидкість під час руху. Ця функція особливо корисна під час довгих поїздок у сільську місцевість. З цього боку, саме це було основним завданням круїз-контролю з моменту його винайдення. Перші прототипи і реальні реалізації системи круїз-контролю з’явилися у США в 1950-1960-х роках. Проривом стали 1970-ті роки, коли багато американських виробників почали пропонувати цю систему для багатьох моделей автомобілів за помірну ціну. Таким чином, круїз-контроль став масовою і доступною функцією. Сучасні адаптивні круїз-контролі можуть використовуватися не лише на трасах, але і як комплексна система для керування автомобілем в міському русі та заторах. Крім того, на основі адаптивного круїз-контролю можуть бути створені системи автоматичного гальмування. Ми розповімо про це нижче.

Навіщо потрібен круїз-контроль? Основна функція круїз-контролю – підтримувати сталу швидкість на дорозі та полегшити тривалі поїздки. Це зменшує втому водія, що позитивно впливає на безпеку на дорозі. Крім того, сучасні адаптивні круїз-контролі можуть працювати у складі комплексних систем керування автомобілем і надавати команди на гальмування, щоб уникнути зіткнень. Це також позитивно впливає на безпеку. Крім того, круїз-контроль допомагає знизити споживання палива. Без круїз-контролю водій повинен постійно слідкувати за швидкістю та натискати/відпускати педаль акселератора, що викликає втомлення ноги. Це може призвести до зміни положення ноги та педалі акселератора, що спричиняє коливання швидкості. Швидкість може зростати або зменшуватись, тому водію доводиться постійно коригувати її. Це призводить до збільшення споживання палива. Згідно з різними дослідженнями, різниця в споживанні палива під час руху з круїз-контролем та руху без нього може складати від 4 до 12%. Однак ця різниця завжди буде на користь круїз-контролю.

Як працює круїз-контроль? Перші системи круїз-контролю працювали з карбюраторними двигунами. Щоб підтримувати певні оберти колінчастого вала двигуна та задану швидкість руху, інженерам довелося багато працювати. Вони створили системи круїз-контролю з додатковим електроприводом (електромотором), який фактично заміняв натискання педалі акселератора, відкриваючи заслінку для доступу повітря до карбюратора. Також були системи з пневматичним приводом.

Сучасні системи круїз-контролю працюють за допомогою електроніки та датчиків. Основний принцип їх роботи полягає в тому, що система автоматично підтримує задану швидкість, враховуючи зовнішні умови.

У звичайному круїз-контролі водій сам встановлює бажану швидкість, натискаючи кнопку або перемикаючи важіль. Система утримує цю швидкість, контролюючи роботу двигуна і автоматично регулюючи роботу педалі акселератора. Якщо водій натисне на гальма або зчинить газ, круїз-контроль вимикається, і водій повинен самостійно керувати автомобілем.

Адаптивний круїз-контроль, також відомий як “активний круїз-контроль” або “ACC” (Adaptive Cruise Control), працює за допомогою датчиків, які монтування на передній частині автомобіля. Ці датчики вимірюють відстань до автомобіля, що рухається попереду, і автоматично регулюють швидкість автомобіля, щоб підтримувати безпечну відстань.

Якщо перед вами їде автомобіль, адаптивний круїз-контроль автоматично зменшує швидкість, щоб підтримувати безпечну відстань. Якщо відстань зменшується дуже швидко або автомобіль перед вами зупиняється, система може навіть повністю зупинити автомобіль або застосувати гальмування, якщо автомобіль обладнаний такою функцією.

Адаптивний круїз-контроль дозволяє автомобілю підтримувати безпечну відстань до інших транспортних засобів, що рухаються перед ним, тим самим забезпечуючи безпеку та зручність під час довгих поїздок на швидкостях. Він дозволяє водію сконцентруватися на дорозі та мінімізує ризик виникнення аварійних ситуацій.

Застосування круїз-контролю має свої обмеження. Наприклад, він не може врахувати дорожні умови, такі як дорожні знаки або перешкоди на дорозі. Тому водій повинен завжди залишатися уважним та готовим до втручання, якщо виникає необхідність змінити швидкість або виконати маневри.

Загалом, круїз-контроль є корисною функцією, яка полегшує водіння на тривалих дорогах та допомагає знизити споживання палива. Однак, водії повинні користуватися ним розумно та враховувати умови дороги та дорожні обставини для забезпечення безпеки.

Система круїз-контролю в сучасних автомобілях оперує за допомогою датчиків обертання коліс, які дозволяють визначити швидкість автомобіля. При активації круїз-контролю водій задає бажану швидкість, яку система намагається підтримувати. Для досягнення цього, блок керування виконує регулювання подачі повітря та пального. Таким чином, вартість опції круїз-контролю в сучасних автомобілях стає більш доступною, оскільки вона обмежується вартістю необхідних компонентів, таких як кнопки круїз-контролю та програма підтримки швидкості в блоку керування двигуном. Тому багато автомобілів вже стандартно оснащуються круїз-контролем або пропонують його як доступну опцію.

Адаптивний круїз-контроль відрізняється від звичайного тим, що має додатковий елемент – радар, який розташовується на передній частині автомобіля. Завдяки радару автомобіль може виміряти відстань до автомобіля перед собою, що дозволяє блоку керування двигуном зменшувати швидкість для збереження безпечної відстані. Навіть більше, сучасні системи адаптивного круїз-контролю можуть працювати навіть при низьких швидкостях, включаючи повну зупинку автомобіля (застосовується на автомобілях з автоматичною трансмісією або електромобілях). Ці можливості дозволяють використовувати адаптивний круїз-контроль для систем допомоги при русі в заторах або екстреного гальмування для уникнення аварій.

Водій має декілька способів впливу на роботу круїз-контролю. Натискання кнопок “+” або “-” дозволяє змінювати подачу повітря та пального, що впливає на швидкість автомобіля. Крім того, при адаптивному круїз-контролі водій може вибирати бажану дистанцію до автомобіля перед собою, в межах видимості радару. Педаль гальма призводить до вимкнення круїз-контролю (як звичайного, так і адаптивного), а на автомобілях з механічною коробкою передач – також при натисканні педалі зчеплення. Для відновлення роботи круїз-контролю необхідно натиснути кнопку керування на кермі або підкермовий важіль.

Таким чином, круїз-контроль є корисною функцією в автомобілях, яка полегшує водіння на довгих відстанях та сприяє зниженню споживання палива. Адаптивний круїз-контроль з радаром має додаткові можливості, які використовуються для систем допомоги при русі в заторах та екстреного гальмування для безпеки на дорозі. Водії можуть впливати на роботу круїз-контролю шляхом регулювання швидкості та вибору дистанції до автомобіля попереду.

Не пропустіть

Цей веб-сайт використовує файли cookie щоб вам було зручно користуватися сайтом. Прийняти