Спека може “вбити” автомобільний акумулятор: як цьому запобігти

Коли йдеться про проблеми з автомобільними акумуляторами, чимало автовласників зазвичай згадують про холоди, але насправді саме спека становить серйознішу загрозу для довговічності та працездатності батареї. У цій статті ми розглянемо, чому високі температури так згубно впливають на автомобільні акумулятори і яких заходів можна вжити для їх захисту.

Основний вплив спеки

Високі температури прискорюють процеси корозії і саморозряду акумулятора, що значно скорочує термін його служби. В обслуговуваних акумуляторних кислотних батареях (АКБ) спека викликає випаровування електроліту. Вода випаровується, збільшується концентрація сірчаної кислоти, і пластини починають оголюватися, що знижує ємність батареї. Кислота перестає перебувати в рідкому стані й осідає у вигляді кристалів на решітках, викликаючи сульфатацію. Цей процес посилюється з підвищенням температури під капотом.

Під час руху автомобіля ситуація дещо пом’якшується за рахунок обдування повітрям, але під час стояння в літніх заторах акумулятор зазнає серйозних навантажень. Температура під капотом може досягати критичних значень, створюючи додаткові проблеми для батареї.

Існує поширена думка, що термочохол допомагає акумулятору в холодну пору року, зігріваючи його. Однак термочохол не є джерелом тепла і не може нічого зігріти. Насправді користь термочохла проявляється саме влітку: він захищає акумулятор від перегріву, який може виникнути через близьке розташування гарячого двигуна. Термочохол діє як ізоляція, знижуючи вплив екстремальних температур.

Саморозряд акумулятора

Протилежно поширеній думці, саме спека, а не холод, частіше стає причиною виходу з ладу автомобільного акумулятора. Основи хімії нагадують нам, що швидкість хімічних реакцій збільшується з підвищенням температури. Це стосується і процесів, що відбуваються в акумуляторній батареї.

У будь-якому акумуляторі постійно присутні струми саморозряду, які можуть відбуватися як усередині корпусу самої батареї, так і на її поверхні між полюсними виводами. У мороз струми саморозряду мінімальні, але в спеку вони досягають максимуму. Якщо автомобіль довго стоїть на сонці, температура під капотом підвищується, створюючи несприятливі умови для акумулятора. Збільшені струми саморозряду можуть повністю розрядити акумулятор, що є найбільш небезпечною ситуацією.

Як захистити акумулятор від спеки

1. Паркування в тіні: Намагайтеся паркувати автомобіль у тіні або в критому гаражі, щоб уникнути прямого сонячного впливу.

2 Використання термочохла: Термочохол може допомогти зменшити вплив високих температур на акумулятор, діючи як тепловий бар’єр.

3. Регулярна перевірка рівня електроліту: У батареях, що обслуговуються, слідкуйте за рівнем електроліту і за необхідності доливайте дистильовану воду.

4 Очищення клем: Регулярно перевіряйте та очищайте клеми акумулятора, щоб запобігти виникненню корозії, яка може прискорюватися у спеку.

5. Контроль температури під капотом: Переконайтеся, що система охолодження двигуна працює справно, щоб підтримувати температуру під капотом у допустимих межах.

Не пропустіть

Цей веб-сайт використовує файли cookie щоб вам було зручно користуватися сайтом. Прийняти