Десять способів врятувати двигун автомобіля від перегріву в спеку

Цього літа Україну вразила аномальна спека, від якої автомобілі буквально плавилися на очах. Незважаючи на те, що в серпні температура трохи спала до звичних українцям значень, очікується, що найближчим часом пекельні умови можуть повернутися. У зв’язку з цим автомобілістам буде не зайвим знати, як у спеку врятувати від перегріву двигун, адже це ключовий компонент у роботі транспортного засобу. Експерти називають десять способів запобігти “закипанню” силової установки.

1. Регулярно перевіряйте рівень рідин
Для запобігання перегріву двигуна важливими є охолоджувальна рідина (антифриз) і моторне мастило. Більшість людей вважають, що достатньо відвезти машину в майстерню один-два рази на рік. Це нормально, але періодична перевірка рівня рідин допоможе підтримувати двигун в оптимальному робочому стані та значно знизити ризик перегріву.

2. Огляньте систему охолодження
Система охолодження відіграє ключову роль у підтриманні нормальної робочої температури двигуна. Вона відводить тепло від двигуна до радіатора за допомогою охолоджувальної рідини, де воно розсіюється в навколишнє середовище. Водяний насос забезпечує циркуляцію охолоджувальної рідини, а термостат підтримує температуру в певному діапазоні, регулюючи потік охолоджувальної рідини від радіатора до двигуна.

3. Уникайте надмірного навантаження на двигун – але також уникайте постійних низьких обертів
Щоб уникнути перегріву двигуна в дуже спекотних умовах, рекомендується знизити навантаження на двигун. Часто це відбувається, коли люди вирушають у літню відпустку – машина перевантажена пасажирами і вантажем, і водій сильніше натискає на педаль газу, особливо на підйомах. У таких випадках краще трохи скинути газ або переключитися на вищу передачу, щоб знизити оберти двигуна. Однак робота двигуна на холостому ходу в спекотних умовах також може призвести до перегріву. Менше палива згорає, температура згоряння нижча, але водяний насос також прокачуватиме менше охолоджувальної рідини, зменшуючи охолоджувальну здатність системи. Тому під час стоянки, наприклад у заторі, періодично збільшуйте оберти двигуна.

4. Увімкніть обігрівач (і направте потік повітря назовні)
Ви можете використовувати обігрівач вашого автомобіля для зниження температури двигуна в разі перегріву. Це тимчасове рішення, але воно працює. Це також допомагає в разі забитого радіатора, оскільки обігрівач має у своїй конструкції ще один невеликий радіатор, який збільшує охолоджувальну здатність системи. Однак це не допоможе в разі несправного водяного насоса, оскільки потік охолоджувальної рідини буде обмежений.

5. Якщо нічого не допомагає, зупиніться і вимкніть двигун
У деяких випадках уповільнення руху або використання обігрівача не допомагає, і стрілка температури продовжує зростати. Це найчастіше відбувається через несправний водяний насос, але також причиною можуть бути низький рівень охолоджувальної рідини, забитий радіатор, застряглий термостат, погана кришка радіатора або витік у системі. Зупиніть машину в безпечному місці, заглушіть двигун і почекайте кілька хвилин. Не варто відразу відкривати моторний відсік, щоб не обпектися. Після охолодження долийте в систему охолоджувальної рідини або дистильованої води, знову запустіть двигун і залиште його працювати до досягнення нормальної робочої температури, щоб перевірити, чи перегрівається він. Якщо температура залишається в нормі, повільно продовжуйте рух, постійно спостерігаючи за температурним індикатором на приладовій панелі. Якщо проблема залишилася, краще викличте евакуатор.

6. Використовуйте добавки до охолоджувальної рідини
Добавки до охолоджувальної рідини не врятують систему охолодження, яка потребує обслуговування. Однак вони збільшать охолоджувальну здатність справної системи і можуть бути корисними в автомобілях високої продуктивності, які використовуються на межі своїх можливостей, наприклад, під час їзди по треку.

7. Розгляньте можливість встановлення більшого радіатора
Більший радіатор, ймовірно, не знадобиться вашому автомобілю, оскільки його система охолодження розрахована на клімат вашого регіону. Однак будь-яка модифікація двигуна для збільшення потужності призведе до підвищення теплового навантаження і може перевантажити систему охолодження. У цьому разі встановлення більшого радіатора може бути корисним, оскільки він має велику поверхню для розсіювання тепла.

8. Розгляньте можливість встановлення масляного радіатора
Масляний радіатор не є стандартною частиною більшості нових автомобілів, хоча його не рідко можна побачити в поєднанні з автоматичною коробкою передач. Проте, масляні радіатори стали більш популярними відтоді, як виробники почали використовувати даунсайзинг (зменшення об’єму двигуна і турбонаддуву) для збільшення потужності і поліпшення паливної економічності.

9. Розгляньте можливість встановлення високопродуктивного водяного насоса
Водяний насос циркулює охолоджувальну рідину в системі охолодження і має достатню пропускну здатність для охолодження двигуна, для якого він призначений. Однак для тюнінгованих автомобілів або автомобілів, що використовуються на треку, може бути корисним встановити високопродуктивний водяний насос, особливо в поєднанні з великим радіатором.

10. Розгляньте можливість використання теплоізоляції або керамічних покриттів для вихлопної системи
Інший спосіб знизити температуру в моторному відсіку – це використання теплоізоляції або керамічних покриттів для вихлопної системи. Ці заходи допомагають запобігти підвищенню температури всередині моторного відсіку від вихлопного колектора. З цих труб виходить значна кількість тепла, оскільки це гаряче повітря від процесу згоряння, що направляється назовні двигуна.

Джерело SlashGear
Не пропустіть

Цей веб-сайт використовує файли cookie щоб вам було зручно користуватися сайтом. Прийняти