Як правильно гальмувати двигуном на «механіці» та «автоматі»: водіям на замітку
Гальмування двигуном дозволяє знижувати швидкість автомобіля без використання традиційних способів. Це може бути вкрай корисно для економії пального або під час їзди слизькою дорожньою поверхнею. Багато хто вважає, що гальмувати двигуном можна тільки на механічній коробці передач, але це не так. Експерти порталу «Автосвіт» пояснили як правильно це робити, зокрема й на «автоматі».
Читайте також:
Оштрафують при першій зупинці: без чого українцям не можна сідати за кермо
Штраф 130 тисяч гривень: де водіїв жорстко карають за брудне лобове скло
Навіщо патрульний заглядає за плече водієві після зупинки автомобіля
Насамперед варто розуміти, за рахунок чого здійснюється гальмування двигуном. За умови відпущеної педалі газу та увімкненої передачі частота обертання коленвала перевищує мінімальні оберти холостого ходу. У цій ситуації вже не двигун крутить колеса, а навпаки. Тут уже машині доводиться витрачати накопичену енергію, що дає змогу гальмувати швидше, ніж на нейтральній передачі.
На автомобілях з «механікою» процес гальмування простіший. Тут немає необхідності переходити на нейтраль, просто поступово знижується передача. У випадку з «автоматом» зазвичай все сама робить система, під час спуску з гори система не переводить авто на підвищену передачу, що дає змогу сповільнитися. Однак на крутих спусках водієві краще втрутитися в ситуацію, увімкнувши ручний режим і перевівши АКПП на нижчу передачу. Якщо спуск занадто крутий, то можна перейти одразу на першу передачу.
У разі, якщо ви маєте справу з варіатором, то ситуація схожа з АКПП. На крутому спуску краще допомогти трансмісії, але в іншому вона впорається сама.