Чому автомобільні шини завжди чорні: секрет довговічності
На перший погляд здається, що шини автомобілів залишаються чорними виключно через стандарти дизайну. Однак їхній темний колір зумовлений не естетикою, а критично важливим хімічним елементом – технічним вуглецем. Без нього шини швидко б втрачали свою міцність, а термін їхньої служби скоротився б у десятки разів.
Читайте також:
Як розморозити лобове скло в автомобілі за допомогою всього однієї кнопки
Чого не можна робити водієві після зупинки автомобіля поліцією: рекомендації адвоката
12 «золотих» правил водіння, яких ніхто не вчить в автошколі
Як усе починалося
Наприкінці XIX століття автомобільна індустрія тільки робила перші кроки. Колеса спочатку були дерев’яними, потім металевими, але обидва варіанти не могли забезпечити комфорту і безпеки. Рішенням стали гумові шини, але їхні перші версії, пофарбовані в природний білий колір каучуку, мали серйозні недоліки. Вони ставали м’якими під час нагрівання і тверднули під час холоду, роблячи їзду вкрай незручною.
Роль технічного вуглецю
Проблему вирішили британські інженери, додавши в гумову суміш сажу – технічний вуглець. Цей компонент не тільки надавав шинам глибокого чорного кольору, а й значно покращував їхні властивості:
Міцність і зносостійкість – шини стали більш стійкі до стирання і зовнішніх пошкоджень.
Термостійкість – вуглець стабілізує гуму, запобігаючи деформації при перепадах температур.
Без технічного вуглецю шина могла б прослужити всього 8 000 км, що змушувало б водіїв міняти їх кілька разів на рік.