Як відрізнити справжній позашляховик від кросовера: головні критерії
Кросовери і позашляховики часто сприймаються як автомобілі одного класу, але між ними є ключові відмінності, які визначають їхній функціонал, призначення і вартість. Розберемося, в чому різниця.
Основні відмінності
Конструкція кузова
Позашляховики найчастіше оснащуються рамною або напіврамною конструкцією, що забезпечує міцність і рівномірний розподіл навантаження на бездоріжжі. Кросовери мають несучий кузов, що робить їх легшими і зручнішими для міської експлуатації, але менш витривалими в складних умовах.
Підвіска
У позашляховиків залежна підвіска, що дає змогу колесам однієї осі працювати узгоджено, що підвищує прохідність. Кросовери ж мають незалежну підвіску, що забезпечує комфорт на рівних дорогах, але знижує їхні здібності на пересіченій місцевості.
Трансмісія і привід
Позашляховики оснащуються постійним або повним приводом, який можна підключити, з роздавальною коробкою і знижувальними передачами, що гарантує стабільну роботу навіть в екстремальних умовах. Кросовери часто використовують багатодискову муфту, яка автоматично під’єднує повний привід, але може перегріватися при тривалому навантаженні.
Габарити і кліренс
Позашляховики зазвичай більші та мають збільшений дорожній просвіт, що дає їм змогу легше долати перешкоди. Кросовери компактніші, їхній кліренс адаптований під міські дороги.
Вартість
Позашляховики дорожчі в середньому на 1,5-2 рази за рахунок більш потужних агрегатів, складної конструкції підвіски і збільшених габаритів.
Що вибрати?
Кросовер підійде для тих, хто шукає універсальний автомобіль для міста з можливістю зрідка вибиратися на природу. Позашляховик – вибір для екстремалів і тих, хто часто стикається з бездоріжжям. Вибір залежить від потреб та умов експлуатації.