Топ-5 кросоверів, які дуже швидко гниють: тримайтеся від них подалі

Купуючи вживаний кросовер у 2025 році, варто звертати увагу не лише на технічний стан двигуна та ходової частини, а й на антикорозійний захист кузова. Деякі популярні моделі мають серйозні проблеми з іржею, яка може з’явитися вже через кілька років після експлуатації — особливо в умовах українського клімату та зимових реагентів. Нижче — топ-5 кросоверів, кузов яких відомий своєю схильністю до корозії від видання Твоя МАШИНА.
1. Nissan Qashqai (J10, 2007–2013)
Незважаючи на свою популярність в Україні, перше покоління Qashqai відоме слабким лакофарбовим покриттям і майже повною відсутністю заводського антикору. Найчастіше іржа з’являється на задніх арках, порогах і дверях уже після 5–7 років експлуатації.
Проблемні місця: арки, нижні кромки дверей, днище, пороги.
Порада: перевіряти кузов товщиноміром та звертати увагу на ремонтні роботи.
2. Chevrolet Captiva (2006–2015)
Цей SUV виглядає брутально, але швидко втрачає зовнішній вигляд через слабкий захист від корозії. Найчастіше гниють зварні шви, крила, капот і багажні двері. Якщо авто використовувалося в регіонах з рясними опадами чи сіллю на дорогах — ризик «цвілі» зростає вдвічі.
Проблемні місця: шви між панелями, крила, днище, задня частина.
Порада: уникайте машин без додаткового антикору.
3. Ford Kuga (1 покоління, 2008–2012)
Цей кросовер часто підкуповує дизайном і динамікою, але має вразливе ЛКП і метал, який швидко «цвіте» при найменших пошкодженнях. Особливо швидко гниють арки та зони біля кріплень під пластиковими накладками.
Проблемні місця: крила, арки, кришка багажника.
Порада: перевірити під пластиковими елементами та обов’язково проводити додаткову обробку.
4. Hyundai Tucson (1 покоління, 2004–2009)
Цей кросовер зарекомендував себе як технічно надійний, але його кузов не витримує українських зим. Вже через кілька років експлуатації з’являються серйозні іржаві плями, особливо в нижній частині авто. Лакофарбове покриття тонке, швидко тріскається.
Проблемні місця: пороги, арки, днище, кришка багажника.
Порада: якщо купуєте — шукайте лише після повного антикору.
5. Dacia Duster / Renault Duster (1 покоління, до 2018 року)
Хоч і простий у техобслуговуванні, Duster славиться слабким металом кузова та тонким лакофарбовим шаром. Автомобілі, які експлуатувалися на ґрунтовках або в сільській місцевості, часто мають великі проблеми з корозією вже через 3–5 років.
Проблемні місця: пороги, підкапотний простір, арки, двері.
Порада: купувати лише після перевірки на СТО та з антикорозійною обробкою.
Висновок
Перед купівлею вживаного кросовера у 2025 році важливо не лише перевіряти документи й технічну частину, а й ретельно оглядати кузов. Іржа — це не лише косметичний дефект, а й сигнал про можливі глибші проблеми. Якщо авто з нашого списку вас приваблює, обов’язково перевірте його на підйомнику та не ігноруйте ознаки ремонту. Уникайте неякісних машин — і ваша покупка буде вдалою!