Легендарні автомобільні двигуни, яких вже на жаль більше не випускають

У світі автомобілів є мотори, які стали справжніми легендами — завдяки надійності, потужності чи унікальному характеру. Але, на жаль, навіть найкращі двигуни з часом поступаються місцем новим технологіям, електрифікації та екологічним стандартам. У 2025 році ці легендарні серця машин більше не виробляються, та їх імена й досі з повагою згадують ентузіасти та механіки по всьому світу, пише Твоя МАШИНА.

Ось п’ятірка двигунів, які назавжди змінили автоіндустрію, але вже зникли з конвеєра.

1. BMW N54 (3.0 Twin Turbo)

Бензиновий рядний шістициліндровий двигун N54 — це справжній скарб для фанатів тюнінгу. Потужність, м’якість роботи і величезний потенціал для доопрацювання зробили його культовим. Він встановлювався на BMW 335i, 135i, а також Z4. Водночас відомий і своїми «дитячими хворобами»: високим зносом паливних форсунок та проблемами з системою охолодження. Утім, це не завадило N54 отримати кілька престижних нагород і прихильність фанатів.

2. Toyota 2JZ-GTE (3.0 Twin Turbo)

Найвідоміший японський двигун в історії — серце легендарної Toyota Supra. Турбований 2JZ-GTE міг спокійно витримувати до 1000 к.с. без капремонту при грамотному тюнінгу. Саме він став символом надійності, витривалості та культового статусу «японського мускула». У 2025 році знайти його — це справжня удача, адже нових екземплярів уже не випускають.

3. Mazda 13B (Wankel Rotary)

Роторний двигун — це окрема філософія. Mazda вдосконалювала цю технологію роками, і 13B став вершиною інженерної думки. Завдяки компактним розмірам, високим оборотам і звучанню, цей двигун перетворив RX-7 на справжню ікону. Але високий розхід пального, масла та екологічні норми змусили компанію згорнути його виробництво.

4. Volkswagen VR6 (2.8/3.2)

Двигун VR6 — це інженерне диво, яке поєднало компактність рядної «шістки» і звук V-подібного мотора. Завдяки вузькому куту розвалу циліндрів, він став ідеальним рішенням для передньопривідних моделей, як-от Golf R32 чи Passat VR6. Його плавність, потужність і характер зробили його улюбленцем водіїв. Утім, екологічні стандарти та курс на турбо-даунсайзинг поклали край його виробництву.

5. Mercedes-Benz M113 (5.0 / 5.5 V8)

Атмосферний V8 від Mercedes вважався «вічним» двигуном. Надійний, потужний, тихий і простий в обслуговуванні — цей мотор стояв під капотом моделей E-класу, S-класу та позашляховиків ML. У версії AMG (M113K) з компресором він видавав понад 500 к.с. і мав феноменальну тягу. Але у 2010-х роках йому на зміну прийшли нові бітурбовані агрегати, а виробництво M113 припинили.

Висновок

У 2025 році автомобільний світ стрімко змінюється: електромобілі, гібриди та нові екостандарти витісняють традиційні ДВЗ. Проте саме ці легендарні двигуни залишаються у серцях автомобілістів, як символи золотої епохи автоіндустрії. Якщо ви ще маєте машину з одним із цих моторів — вам пощастило. Ви володієте частинкою історії.

Не пропустіть

Цей веб-сайт використовує файли cookie щоб вам було зручно користуватися сайтом. Прийняти