Коли сітка на радіаторі шкодить двигуну автомобіля

Багато автосалонів і автосервісів пропонують своїм клієнтам послугу встановлення додаткової захисної сітки на радіатор. Водночас досвідчений механік у коментарі виданню «Твоя МАШИНА» звернув увагу водіїв, що цей аксесуар потрібен далеко не всім. У деяких ситуаціях його встановлення може призвести до серйозних поломок двигуна.

Навіщо продають те, що шкодить?

Водіїв часто переконують у тому, що стандартна решітка радіатора не рятує машину від дрібних каменів і сміття. Побоюючись за цілісність системи охолодження, автовласники погоджуються за додаткову плату встановити цю деталь, чим нерідко шкодять двигуну.

Справа в тому, що розташовані в передній частині автомобіля радіатори кондиціонера, АКПП і основний радіатор вимагають інтенсивного обдування і вільного доступу зустрічних повітряних потоків до них. Дрібна сітка перешкоджає охолодженню рідини, що провокує перегрів ключових вузлів і агрегатів в автомобілі.

При цьому практика показує, що захист радіаторам не особливо потрібен. Навіть великі камені при попаданні в них не здатні завдати критичної шкоди. Таким чином автовласники встановлюють потенційно небезпечну деталь, від якої немає ніякої користі.

Міф про захист від бруду

Існує також поширена думка, що сітка захищає від комах і пилу. Якийсь ефект від сітки дійсно є, проте часто вона дуже швидко засмічується, що призводить до того, що повітря радіатор майже не обдуває. Єдиний ефективний спосіб підтримки чистоти – регулярне миття радіатора під тиском.

Автовиробники зазвичай проектують системи охолодження з урахуванням швидкості руху, клімату, конфігурації повітрозабірників. Коли мова заходить про радіаторну решітку, слід розуміти, що це не просто елемент декору, а найважливіший компонент розподілу повітряних потоків. Спроба втрутитися в цей процес може обійтися вам вкрай дорого.

Реальні наслідки

Якщо нашкодити радіатору, можна отримати швидкий знос системи охолодження і перегрів мотора. У гіршому випадку можливі тріщини в блоці циліндрів, поломка термостата, заклинювання двигуна. На відновлення підуть десятки тисяч гривень.

Не пропустіть

Цей веб-сайт використовує файли cookie щоб вам було зручно користуватися сайтом. Прийняти