Чи є різниця між трансмісійною оливою для «механіки» та «автомата»

Серед українських автомобілістів поширено безліч міфів про обслуговування трансмісії автомобіля. Дехто вважає, що трансмісійну оливу в коробці взагалі не варто міняти. Багато хто не знає, чи можна використовувати рідину для МКПП в АКПП і навпаки. Експерти видання SlashGear попереджають, що така необізнаність може призвести до серйозних несправностей.
Особливості олив для МКПП
Для механічних трансмісій не потрібна рідина з підвищеними мастильними властивостями. Їх основне завдання полягає в захисті синхронізаторів, виготовлених з м’якої латуні. Таке масло зазвичай має оптимальну в’язкість, оскільки занадто густе мастило ускладнить перемикання передач в холод, а занадто рідке — не провокує прискорений знос шестерень.
Вимоги до рідин для АКПП
Для «автомата» потрібна олива, яка виконує роль гідравлічної рідини, здатна створювати і підтримувати тиск для перемикання передач. Така рідина може легко проходити через складну систему клапанів і каналів. У зв’язку з цим її в’язкість, як правило, помітно менше, ніж у оливи для «механіки».
Чи можна змішувати?
У виняткових випадках допускається тимчасове використання масла для АКПП в механічних трансмісіях, проте зворотна заміна категорично протипоказана. Експерти рекомендують при обслуговуванні КПП завжди дотримуватися рекомендацій виробника.