За кермо заборонено: після якого віку не можна керувати автомобілем
Європейський Союз кардинально переглядає правила видачі водійських прав громадянам пенсійного віку. Як пише Apotheken Umschau, тривожна статистика ДТП за участю літніх автомобілістів змушує європейських чиновників вдаватися до жорстких заходів.
Масштаби проблеми
Дослідження показують, що в Європі та США кожен 4-5 водій старше 65 років. Це збільшує ризик аварій через зниження когнітивних функцій. За словами медиків, такі процеси є природними для літніх людей – у них сповільнюються реакції, погіршуються зір і слух.
Нові правила ЄС
Влада Євросоюзу прийняла нову Директиву, яка дозволяє країнам-членам скорочувати термін дії водійських ліцензій для громадян віком старше 65 років, а також впроваджувати додаткові перевірки фізичного та психологічного стану літніх водіїв.

Національні підходи
Найбільш жорсткі заходи щодо пенсіонерів за кермом прийняла Іспанія, де після 65 років права оновлюють вже через п’ять років, а з 70 років це роблять вже раз на два роки з обов’язковими медоглядами. У Німеччині та Франції практикують більш ліберальний підхід, роблячи ставку на високу самосвідомість літніх автомобілістів. Оскільки Україна активно прагне вступити до ЄС в найближчі роки, їй також доведеться переглянути своє законодавство в питанні видачі прав пенсіонерам. До Верховної Ради вже внесено відповідний проект закону, який, втім, поки що залишається без розгляду.
Баланс безпеки і прав
Що стосується тотальних обмежень щодо вікових водіїв, то психологи переважно виступають проти цього і акцентують увагу на важливості індивідуального підходу. Експерти звертають увагу на величезну перевагу пенсіонерів за кермом – багаторічний досвід, який нічим не замінити.
Обговорити цю тему в Facebook