Що означає літера S на коробці автомат: коли краще вмикати цей режим

Багато водіїв навіть не помічають, що поряд із звичними літерами P, R, N і D на селекторі автоматичної коробки передач може бути ще й літера S. І дарма. Цей режим справді може змінити поведінку авто – але тільки тоді, коли знаєш, як і навіщо його використовувати, пише SlashGear.
S – це скорочення від Sport. Призначення залежить від марки й моделі, але в більшості авто цей режим змінює логіку перемикання передач. Наприклад, коробка починає тримати оберти двигуна довше, щоб дати більше потужності. У деяких авто S активує підкермові пелюстки – і тоді водій сам вирішує, коли перемикатися. Інколи літера S змінює лише трансмісію, а інші елементи – як-от підвіску чи чутливість газу – налаштовуються окремою кнопкою Sport на панелі.
Якщо сумніваєтесь, чи варто вмикати S, просто спробуйте. Знайдіть порожню дорогу, переведіть селектор в S – і порівняйте. Найпомітніше різницю можна відчути на серпантинах або в місті, коли постійно доводиться гальмувати й прискорюватися. А от на трасі зміни часто непомітні – але паливо витрачається швидше.
Ми поцікавились думкою Сергія, автомеханіка з Києва з 12-річним стажем, щодо спортивного режиму в АКПП.
«У режимі S машина «дихає» повніше, але й витрата зростає. Якщо їдете в місті чи на гірських дорогах – S дає відчуття контролю. Але на рівному шосе він просто витягує пальне», – каже він. «Якщо треба обігнати повільну машину – короткий перехід в S справді може допомогти. Але головне – не забути потім повернутись у D».
До речі, якщо на селекторі є ще й літера B – це зовсім інше. Її часто ставлять у гібридах. Вона змінює гальмівне зусилля двигуна, а не поведінку коробки. У таких випадках краще зазирнути в інструкцію. Бо не всі режими на коробці працюють однаково в різних машинах.