Негайно вимкніть його: три випадки, коли круїз-контроль може підставити
Круїз-контроль нині є навіть у бюджетних авто. Але він не завжди союзник водієві. Іноді він радше ворог, ніж помічник, нагадує “Твоя МАШИНА“.
Олексій, автоінструктор з Дніпра з 10-річним стажем, пригадує, як його учень влетів у задню частину фури на трасі Київ–Полтава. Водій вчасно не відреагував – розслабився, бо круїз їхав за нього.
«Коли техніка керує швидкістю, голова думає, що відпочиває. Але це і є найбільша пастка», – каже він.
Експерт вказав на три типові ситуації, коли використовувати круїз-контроль не просто безкорисно, а й небезпечно. Одна з найгірших ідей – вмикати його на мокрому чи слизькому покритті. Електроніка не розуміє, що зчеплення з дорогою нестабільне. Колеса можуть втратити контакт із поверхнею. Машину поведе – водій не встигне зреагувати, пояснює інструктор.

Ще один критичний сценарій – тягучки або рух у щільному потоці. Постійне гальмування, різкі перестроювання, коротка дистанція. Круїз тут просто не працює. Він не підлаштується під міський хаос. Натомість може спровокувати зіткнення.
І третє – втрата уваги. За словами Олексія, водії нерідко занадто сильно покладаються на автоматику, мозок перестає бути напоготові. На дорозі це ризик. Реакція сповільнюється. А ситуації змінюються миттєво.
Круїз-контроль добре працює на трасах із рівним потоком. Наприклад, на ділянці Київ–Житомир між с. Березівка і Коростишевом – там майже завжди спокійний рух і чисте покриття. Але навіть у таких умовах варто тримати руки на кермі, а очі на дорозі. Бо поки автівка котиться сама, відповідальність все одно на людині.
Нагадаємо, нещодавно ми писали про те, коли не можна включати кондиціонер в автомобілі. Експерти назвали водіям 6 ситуацій, про які варто знати.
Обговорити цю тему в Facebook