Чому двигун автомобіля погано «тягне» в спеку: як повернути йому сили
Коли стовпчик термометра зашкалює за +35 °C, моторна «жвавість» багатьох машин раптово зникає. Замість звичного прискорення – в’язка реакція на педаль. Автівка наче лінується. Але в цьому нема магії – тільки фізика. Пояснює “Твоя МАШИНА“.
Чим спекотніше повітря, тим воно рідше. Якщо за нульової температури щільність повітря близько 1,29 кг/м³, то при +35 °C – вже 1,14 кг/м³. Менше кисню – слабше згоряє паливо. Сучасна електроніка бачить, що повітря менше, і підрізає бензин. В результаті – бідна суміш і втрата потужності.
Та й електрика влітку не без навантаження. Кондиціонер, вентилятори, генератор – усе це забирає до 20% сили у слабких моторів. «Малолітражки» на 70–90 к.с. це відчувають першими.

«Найпростіше, що радимо в таку спеку – почистити радіатори і перевірити повітряний фільтр», – каже Сергій, майстер СТО з 15-річним досвідом у Києві. За його словами, багато хто навіть не уявляє, скільки бруду накопичується між радіатором охолодження і кондиціонера.
Турбомотори, хоч і мають перевагу, не всесильні. Якщо інтеркулер забитий, гаряче повітря лишається у впуску. А контролер реагує зниженням обсягу палива – знову мінус потужність. Що допомагає: чисті радіатори, свіжий фільтр, охайний інтеркулер. І трохи терпіння – літо, як і затори, колись минає.
Раніше ми писали, чому в спеку не можна глушити двигун авто відразу після поїздки. Поширена звичка може обернутись серйозними проблемами і дорогим ремонтом.
Обговорити цю тему в Facebook