Що буде, якщо перемкнути АКПП в «паркінг» на ходу: пояснення механіка

Перемикати селектор коробки передач у режим «P» під час руху – думка, яка хоч раз з’являлася в голові кожного, особливо в заторах або на спуску. Але що насправді станеться, якщо все ж спробувати? В виданні SlashGear вже це перевірили – тож ви можете не ризикувати.

У авто з автоматичною трансмісією за фіксацію машини у режимі паркінгу відповідає так званий «паркінг-пол» – металева штифтова лапка, яка замикає зубчасте колесо. У спокої це працює без проблем. Але коли колесо обертається, спроба насильно вставити лапку між зубцями перетворюється на спробу встромити ложку в вентилятор.

За словами інженера Джейсона Фенске з каналу Engineering Explained, навіть якщо водій і натисне кнопку «P», сучасні коробки мають захист, який не дає лапці зачепитися до повної зупинки. Та це не завжди спрацьовує. Іноді чути скрегіт – це паркінг-пол намагається зачепитися за обертовий механізм. У гіршому разі – його зриває або він просто ламається. Вартість ремонту такої поломки може сягати десятків тисяч гривень.

Блогер із YouTube-каналу Garage Sideways перевірив теоретичне припущення на седані Nissan, увімкнувши паркінг на швидкості 55 км/год. Нічого кардинального не сталось – селектор просто не увімкнувся. Інший експериментатор із каналу AutoVlog спробував повторити тест на швидкості 100 км/год. За його словами, коробка почала видавати дивні звуки, а сам перемикач потім заїдав. Висновок – трансмісія, ймовірно, пошкоджена.

«Якщо коробка хоч раз після такого працює не так, як раніше – краще одразу звертатися в сервіс», – радить німецький автоінженер Томас Кляйн, який понад 20 років працює з трансмісіями в сервісах BMW та Audi.

Тож наступного разу, коли захочеться перевірити межі техніки – краще згадайте про рахунок у 70–100 тисяч гривень за ремонт і заспокойтесь. Машина не любить жартів із коробкою.

Не пропустіть

Цей веб-сайт використовує файли cookie щоб вам було зручно користуватися сайтом. Прийняти