Навіщо деякі водії б’ють ногою по колесу: експерти пояснюють

Якщо ви бачите, як водій легенько вдаряє ногою по колесу – не поспішайте з висновками. Це не агресія, а стара звичка, яка, хоч і здається дивною, досі живе на СТО, паркінгах і біля шиномонтажу. Експерти пояснили у кмоентарі для видання «Твоя МАШИНА», навіщо це робиться.

Інженер-механік Олег, який понад 20 років працює у шинному сервісі у Львові, каже:

«Деякі клієнти так перевіряють тиск. Штовхнув – відчув жорсткість. Якщо шина м’яка – відразу зрозумієш».

За його словами, це не точна методика, але коли немає манометра під рукою – краще, ніж нічого. Метод працює умовно. Якщо шина спущена до критичного рівня, ви це відчуєте. Але сучасні покришки мають товсті боковини, тому легке здуття непомітне.

А от загроза низкого тиску – цілком конкретна. Збільшується витрата пального, погіршується керованість, а під час тривалої їзди на високій швидкості може навіть розірватися шина. У США це визнали причиною багатьох аварій. Історія з дослідженням Національної адміністрації безпеки дорожнього руху показує, що правильно накачані шини живуть у середньому на 7500 км довше.

Найточніше вимірювання – з манометром. Це простий прилад, який можна кинути в бардачок. Станом на липень 2025 року вартість недорогого ручного пристрою в Україні від декількох десятків до кількасот гривень. Перевіряти тиск бажано раз на місяць, навіть якщо колесо здається нормальним.

Автомеханік Ігор з Харкова попереджає:

«Не довіряйтесь тільки штатній системі вимірювання тиску в авто, якщо така є. Вона іноді помиляється або спрацьовує із запізненням. Особливо в авто з пробігом».

У короткому підсумку – стусан по шині працює як експрес-тест, але тільки на грубі відхилення. Якщо є сумніви – краще витратити 5 хвилин на манометр, ніж кілька тисяч гривень на нову гуму.

Не пропустіть

Цей веб-сайт використовує файли cookie щоб вам було зручно користуватися сайтом. Прийняти