Чому масло в турбомоторі варто міняти частіше, ніж в звичайному двигуні

Турбодвигуни витягують максимум з малого об’єму. Але платою за це стає не тільки складність конструкції – а й навантаження на мастило. Ремонт турбіни – справа дорога. Пропустити момент із заміною оливи – і проблеми не забаряться. «Твоя МАШИНА» поспілкувалась з цього приводу з вітчизняними експертами.

Іван, автомеханік з Івано-Франківська з 14-річним досвідом, каже просто:

«Якщо маєш двигун з турбіною, не вагайся – завжди міняй масло частіше. Не дивись у сервісну книжку, дивись на термометр».

Річ у тому, що турбіна розганяється до 300–350 тисяч обертів за хвилину. А температура вихлопу сягає 950 градусів. У таких умовах олива починає втрачати в’язкість, а в гарячих зонах ще й коксується – перетворюється на тверді відкладення. Вони осідають на деталях і з часом просто «вбивають» вузол.

Поки масло свіже – воно охолоджує і змащує. Але старе масло вже не тримає навантаження. Особливо, якщо їздити на короткі відстані або стояти в заторах – турбіна гріється, а мастило «горить».

Автомобільні виробники дають орієнтовні терміни заміни. Але ті ж 15 тисяч кілометрів у наших умовах – це максимум на папері. У реальності краще скоротити цей інтервал удвічі.

«Я своїм клієнтам раджу змінювати оливу в турбомоторі раз на 5–7 тисяч кілометрів. І фільтр теж. Це дешевше, ніж турбіна за 40–60 тисяч гривень», – додає експерт.

Ще одне – не експериментуйте з марками масла. Лийте тільки те, що рекомендовано виробником. А якщо їздите активно або влітку багато стоїте в трафіку – краще не затягувати.

Турбіна підвищує потужність. Але вона ж і підвищує вимоги до мастила. І якщо мотор – серце авто, то масло в ньому – кров. Не дайте їй перетворитися на смолу.

Не пропустіть

Цей веб-сайт використовує файли cookie щоб вам було зручно користуватися сайтом. Прийняти