Стукає мотор після заміни оливи: п’ять причин, які не варто ігнорувати
Свіжа олива – не завжди спокій для мотора. Буває, водій тільки з’їхав від СТО, а з-під капота вже чути неприємне постукування. У багатьох виникає паніка. Експерти видання Gazeta.ua пояснюють – іноді причини банальні, але затягування з діагностикою може коштувати дорого.
Перша і, як зізнаються майстри, найчастіша причина – невірний об’єм мастила. І тут немає значення, більше його чи менше – обидва варіанти шкодять. При нестачі мастило не досягає всіх вузлів. При надлишку – тиск у системі змінюється, і мотор «видає» сторонній звук. Так було, наприклад, із власником Hyundai Tucson, який звернувся до київського сервісу вже за два дні після заміни – через глухий стукіт. Виявилось, залили оливи на 800 мл більше норми.
Друга причина – забруднений фільтр масляного насоса. Якщо його не поміняти разом із мастилом, тиск падає, а змащення стає неповним. Це теж викликає стукіт, особливо на холодному запуску.
Є і менш критичний варіант – короткочасна нестача мастила. Після заміни система ще не встигла прокачати весь об’єм, і звук зникає через 1–2 хвилини роботи. Але якщо стукіт не проходить – треба діяти.

Ще один підводний камінь – знос або поломка масляного насоса. Якщо він перестає перекачувати мастило, вузли труться насухо. У такому разі рахунок іде на години. Тягнути з ремонтом не можна.
І останнє – неякісна олива. Дешевий продукт, куплений «з рук», може мати не ту в’язкість або бути підробкою. Те ж саме стосується фільтрів.
Фахівці нагадують: без мастила мотор довго не витримає. У середньому – не більше 100 км. І то – у кращому разі. Далі – перегрів, задирки, клин. А там уже й до капремонту недалеко.
Обговорити цю тему в Facebook