П’ять звичок, які псують зчеплення за пару місяців: пояснює інструктор

Багато водіїв, які вчилися на «автоматі», сідаючи за механіку, поводяться з педаллю зчеплення як з ворогом. І знищують її швидше, ніж звикнуть до машини.

Михайло, автоінструктор із 15-річним досвідом роботи у Львові, каже у коментарі для видання «Твоя МАШИНА», що майже щодня бачить, як новачки «палять» зчеплення вже на другому місяці. Причина – базові помилки, які могли б уникнути, якби хтось пояснив людською мовою.

Перша і найчастіша – водій постійно тримає ногу на педалі. Наче й не тисне, але підшипник зчеплення вже працює на знос. Замість цього, за словами Руденка, ногу слід тримати на лівій підставці, а не на педалі.

Друга помилка – різко кидають педаль під час перемикання передач. Машина смикається, коробка отримує ударне навантаження, а деталі втрачають ресурс. «Коли зчеплення “хапає” ривком – це вже не керування, а лотерея», – додає інструктор.

Третя – рушання на другій чи навіть третій передачі. Авто наче їде, але фрикційні накладки перегріваються. Це легко впізнати за різким запахом з-під капота – ніби палена гума.

Четверта – рух на спуску з витисненним зчепленням. Замість гальмування двигуном водій навантажує гальма. У результаті зчеплення зношується, а машина втрачає контроль.

І нарешті – старт із пробуксовкою. Такий «ефектний» маневр, як в американських фільмах, насправді нищить і диск, і маховик. Та ще й мотор зазнає ударів.

«Ремонт зчеплення – це не лише гроші, а ще й купа нервів. На СТО треба знімати коробку, а іноді й півмашини», – каже експерт.

Він радить спочатку навчитися керувати спокійно, а понти лишити для автосалонів.

Не пропустіть

Цей веб-сайт використовує файли cookie щоб вам було зручно користуватися сайтом. Прийняти