Що буде, якщо надто довго не міняти мастило в двигуні автомобіля: пояснює моторист

Олексій працює мотористом у сервісі під Києвом. Пді час бесіди з кореспондентом видання «Твоя МАШИНА» він показує стіл, на якому лежить турбіна з німецького хетчбека. «Ось наслідки 25 тисяч без заміни масла», – каже майстер. Всередині – наліт, металева стружка і задрані лопаті. Автівку привезли на евакуаторі – двигун заклинив.

Найпоширеніша помилка – ігнорування регламенту.

«Старі атмосферні мотори на 2,0 чи 3,0 літри іноді витримують довгі пробіги. Але це винятки. Нові турбодвигуни навіть не встигнуть пройти перше ТО, як ляжуть», – пояснює технік.

За його словами, для моторів з об’ємом 1,0–1,4 л оптимальний інтервал – 7–10 тисяч км. Особливо це стосується моделей Audi, BMW та Volkswagen.

Проблема не лише в мастилі як такому. Воно має ряд функцій: змащення, охолодження, очищення і нейтралізація кислот. Але з часом присадки втрачають властивості.

«Масло темніє, густіє, фільтр забивається. А потім – перепускний клапан, і вся брудна рідина йде в двигун», – каже Олексій. «Далі – або задирає стінки циліндрів, або ламає турбіну. У гіршому випадку мотор «вмирає» прямо на трасі».

Статистика це підтверджує. За останніми даними, близько 30% серйозних проблем із двигуном виникають через несвоєчасну заміну масла. Вартість ремонту – десятки або навіть сотні тисяч гривень, якщо доводиться міняти увесь агрегат.

Для порівняння – заміна масла з фільтром коштує 3–5 тисяч з урахуванням вартості самих витратних матеріалів. Економія тут сумнівна. Особливо з урахуванням того, як нині зростає ціна навіть на б/в двигуни.

Як нагадує моторист:

«Масло дешевше мотора. Це правило знає кожен у нашій справі. Але забуває кожен другий водій».

Не пропустіть

Цей веб-сайт використовує файли cookie щоб вам було зручно користуватися сайтом. Прийняти