Навіщо мотоциклісти клеять X на фару: не заради стилю
Серед байкерів є речі, які на перший погляд здаються дивакуватими. Один з таких прикладів – хрест з ізострічки на фарі. Зараз це сприймають як частину стилю. Але спочатку він мав цілком практичне пояснення, пояснює SlashGear.
У 1970-х, коли в моді були кафе-рейсери – легкі й швидкі мотоцикли без обвісу, гонщики часто потрапляли в аварії. Скляні фари розсипались на дрібні уламки, які летіли в обличчя. Щоб не поранитись, водії почали клеїти ізоляційну стрічку хрест-навхрест. Це утримувало скло на місці після удару.
Цей прийом перейшов з автогонок. Там теж обмотували фари, аби не засмічувати трасу осколками. Кафе-рейсери просто підхопили ідею.

З часом хрест на фарі став своєрідним символом байкерської культури. У Британії гонщики ганяли від кав’ярні до кав’ярні, ризикували життям, а хрестик на фарі нагадував про те, що техніка не завжди про комфорт – іноді вона про виживання.
Сьогодні сучасне скло набагато міцніше, і ризик порізатися значно менший. Але X залишився – як естетика, як повага до минулого. Молодь клеїть стрічку або ставить декоративні решітки та шкіряні ремінці. Це створює атмосферу «старої школи», але без зайвого бруду і проблем з поліцією.
Хрест на фарі – не просто малюнок. Це частина історії, яку носять на своїх мотоциклах ті, хто знає, навіщо вона там з’явилася. І кожен сучасний X – це відлуння старих перегонів, де все вирішувала не форма, а сенс.
Обговорити цю тему в Facebook