Екстрене гальмування: чому не можна різко тиснути на педаль
У критичний момент – коли авто мчить на повній швидкості, а перед капотом раптово з’являється перешкода – водій має долі секунди на реакцію. Зазвичай нога інтуїтивно різко тисне на педаль, але це не завжди правильно. Видання SlashGear пояснює, чому.
Раніше інструктори в автошколах переконували: бий по гальмам – так безпечніше. І це працювало, але лише на старих машинах. У ті часи гальма справді могли заблокуватися – і машину заносило. Тож водії самі регулювали силу гальмування – натискали й відпускали педаль, щоб не втратити контроль.
Сьогодні ситуація змінилася. Більшість нових авто мають ABS – систему, яка виконує це за водія. Натиснув – і електроніка самостійно регулює тиск. Тобто гальма не блокуються, а машина зупиняється стабільно.

ABS давно стала обов’язковою для нових машин. Якщо натискати на гальма ривками, як у старих моделях, можна тільки зашкодити. Система просто не встигає відпрацювати правильно.
На практиці це виглядає так: водій, який пам’ятає «дідівські поради», починає натискати й відпускати педаль. У результаті ABS може дати збій або не спрацювати повністю. Машина ковзає далі – і аварії не уникнути.
Що ж робити правильно? У авто з ABS – просто міцно натиснути на педаль і тримати. Не панікувати. Ви почуєте характерну вібрацію під ногою – це працює система. Нічого не відпускайте.
А от якщо ABS немає – тоді техніка інша. Називається вона «порогове гальмування». Натискаєш сильно, але уважно стежиш за поведінкою авто. Якщо відчув, що його починає заносити – трохи відпускаєш педаль, потім знову тиснеш.
Обговорити цю тему в Facebook