ТОП-5 небезпечних звичок, які повільно вбивають ваш дизельний двигун
Дизельні мотори не прощають недбалості. Вони витривалі, але чутливі до дрібниць, які власник може навіть не помічати. Нехтування розкладом обслуговування чи бажання зекономити кілька сотень гривень можуть обійтися в десятки тисяч на ремонт. Видання SlashGear називає 5 небезпечних звичок водіїв, які руйнують дизльний мотор.
1. Пропущена заміна оливи
Це не «рекомендація», а пряма загроза мотору. Дизель працює під значно більшим навантаженням, ніж бензиновий, тому свіжа синтетична олива – обов’язкова. Якщо вона темна, густа чи давно не мінялася, починається тертя металу об метал. Усередині з’являється шлам – він забиває канали, і мастило просто не доходить до всіх вузлів. І коли вже чуєш стукіт – пізно.
2. Дешеве пальне
Купити дизель за 49 грн, коли навколо всі продають за 54 – звучить привабливо. Але в такому паливі часто є волога, бруд, мікрочастинки іржі. Це все летить у форсунки й забиває їх. Авто починає глухнути, тягне слабо, димить. У кращому разі – заміна фільтрів. У гіршому – форсунок.
3. Забутий фільтр
Паливний і повітряний фільтри – недорогі, але критичні. Коли паливний засмічений, мотор не отримує достатньо солярки. Коли брудний повітряний – двигун задихається, зростає витрата, падає потужність, з’являється чорний дим. У запилених умовах фільтри треба перевіряти навіть частіше, ніж прописано в сервісній книжці.

4. Старт на холодну
Запустили мотор – і відразу рушили? Це прямий шлях до зносу. Холодна олива не змащує повноцінно, метал труться насухо. Механіки радять дати мотору прогрітись хоча б кілька хвилин, а вже потім починати рух – спокійно, без ривків. Автоматичний запуск із пульта в холодну пору – розумна інвестиція.
5. Дим із вихлопу – не дрібниця
Чорний дим – проблеми з подачею пального. Білий – ознака того, що воно не згоряє або в мотор потрапляє охолоджувач. Синій – згорає олива, значить, зношені кільця або клапани. Усі ці сигнали – привід не відкладати візит на СТО.
Обговорити цю тему в Facebook