Невидима загроза: як максимально зменшити «мертві зони» в дзеркалах автомобілю
Проблема мертвого кута на дорозі – не вигадка і не перебільшення. Це одна з причин ДТП під час перестроювання, пише Interia з посиланням на польский Центр безпеки дорожнього руху. За даними експертів, понад 40% таких аварій виникають через те, що водій не помітив машину збоку – її просто не було видно ні в дзеркалах, ні у вікнах.
Найчастіше це трапляється у зоні біля передніх стійок і поза межами огляду бічних дзеркал. За словами фахівців, у такий кут легко може «сховатися» навіть цілий легковик.
Щоб зменшити ризик, варто почати з правильного налаштування дзеркал. У центральному має бути видно всю задню частину авто. А в бічних – тільки крихітний шматок власної машини, не більше 10% площі дзеркала. Регулювати треба лише тоді, коли сидите у звичній позиції за кермом – зі спиною, притиснутою до сидіння, та злегка зігнутими руками.
Та навіть з ідеально виставленими дзеркалами варто підстрахуватися. Перед маневром – швидкий погляд через плече. Це займає менше секунди, але іноді рятує від біди. Бо лише так можна побачити те, що залишилось поза межами дзеркал.

У новіших авто на допомогу приходять системи моніторингу мертвих зон. Вони працюють на базі радарів – сигналізують світловим індикатором у дзеркалі, а якщо ви все одно намагаєтеся змінити смугу – попереджають звуком або вібрацією. Проте покладатися виключно на техніку не варто.
У старих машинах, де таких систем немає, експерти радять простий трюк – встановити на дзеркала ширококутні накладки. Коштують копійки, а охоплення зони зліва і справа зростає в рази.
Наостанок – важливе правило: перш ніж зміщуватись у іншу смугу, завжди вмикайте поворотник і впевніться, що шлях вільний. Бо якщо трапиться аварія, посилання на мертву зону не допоможуть – відповідальність нестиме той, хто не переконався у безпеці.
Обговорити цю тему в Facebook