П’ять типових помилок з аварійкою: як водії самі провокують ДТП
В Україні «аварійка» давно вийшла за межі своєї прямої функції – сигналу про небезпеку. На практиці багато водіїв використовують її як виправдання для сумнівних дій на дорозі. Патрульний з Києва, який 9 років працює в секторі безпеки дорожнього руху, пояснює у коментарі для видання «Твоя МАШИНА», чому такі дії можуть завершитись ДТП.
Одна з найчастіших ситуацій – паркування з увімкненою аварійкою.
«Стоїть у забороненому місці, вмикає мигалки – і думає, що вже не порушує. Такі авто заважають транспорту, а інколи і екстреним службам», – каже патрульний.
У столиці це часто трапляється біля бізнес-центрів або кав’ярень у центрі.
Інша поширена витівка – об’їзд затору по узбіччю. У більшості випадків водії включають аварійку, щоб ніби-то «позначити себе», та це не рятує від штрафу й агресії з боку інших учасників руху. За словами Пономаренка, конфлікти через це виникають щодня.
Третя помилка – маневри з увімкненою сигналізацією.
«Водії думають, що ми зрозуміємо їхню траєкторію. Але коли авто здає назад з мигалками – це плутає і пішоходів, і інші машини», – каже поліцейський.

Не менш дивно виглядає практика уникати оплати паркування аварійкою. На платних стоянках деякі водії лишають авто з ввімкненими сигналами, сподіваючись, що інспектори їх не чіпатимуть.
«Це тільки привертає увагу і викликає підозру», – додає патрульний.
І нарешті – спроба «вибачитись» аварійкою після небезпечного маневру. Різкий обгін, підрізання – і вмикається сигналізація.
«Так не працює. Це порушення, а не жест ввічливості», – резюмує патрульний.
За правилами, аварійку вмикають у разі поломки або небезпеки. Все інше – самодіяльність, яка може коштувати життя.
Обговорити цю тему в Facebook