Чорний чи білий: який автомобіль спече вас улітку швидше
Чорні авто виглядають ефектно, але під палючим сонцем перетворюються на пательні. Як пише Black, фахівці зі Швейцарського туристичного клубу разом із дослідниками з інституту Empa вирішили перевірити, наскільки колір кузова впливає на нагрівання машини.
Для цього взяли два авто – білий і чорний – та поставили їх під ультрафіолетові прожектори, які імітують типову спеку в Європі. Через 20 хвилин кузов чорної машини розжарився до 70°C, а білої – лише до 55°C. Через годину – ще більше: до 80°C у чорного авто та понад 60°C у білого. При такій температурі дотик до металу може обернутись опіком.
Та у салоні ситуація інша. Там різниці майже не було. В обох авто температура на панелі приладів сягнула 80°C, а в районі голови – близько 45°C. У такій печі легко втратити свідомість, навіть якщо машина світла.
Інженер Вольфганг Келер з TCS пояснив: «Світлий кузов дійсно менше нагрівається зовні, але всередині салон нагрівається майже однаково. Головну роль тут відіграє скління – через нього сонце пробиває всередину без перепон».
До речі, трохи прочинені вікна – це самообман. Температура зменшується мінімально. А от спеціальна плівка на лобовому склі реально допомагає: температура в салоні падає до 32°C. Не прохолодно, але вже не критично.
Перед виїздом у спекотний день експерти радять спершу провітрити салон, а вже потім вмикати кондиціонер. Але не варто ставити холод на максимум – різниця між температурою на вулиці й у машині не повинна бути більшою за 6°C. Інакше ризикуєте підхопити застуду прямо у власному авто.
Обговорити цю тему в Facebook