Механічна коробка передач: водіям назвали головні її мінуси, про які рідко говорять
Уявіть, що ви стоїте на підйомі. Позаду – автівка, попереду – зелений сигнал світлофора. Вам треба рушити. Але ви – за кермом авто з «механікою». І саме зараз з’ясовується, наскільки непростою може бути ця коробка для водія без досвіду.
В Україні більшість нових машин продаються з автоматом. Ручна коробка – рідкість. Але ентузіасти все ще її поважають. Часто – через відчуття контролю та драйв. Втім, видання SlashGear звертає увагу на цілий ряд недоліків такої трансмісії.
Романтика закінчується на першому ж світлофорі в заторі. Або на перехресті в центрі Львова, де треба рушати вгору, а за вами – маршрутка на відстані метра. Тут вже не до насолоди – тільки б не заглохнути.
Більшість новачків бояться не машини, а того, що вона заглохне посеред дороги. І це нормально. Механіка вимагає координації двох ніг, руки на важелі, а ще треба думати про обертання двигуна. Для недосвідченого водія це як жонглювати, сидячи на велосипеді.
Навчитись можна. Але спершу – зупинки, ривки, запах паленої гуми. Це коли учень натискає на газ і одночасно тримає зчеплення. Результат – перегрів. І ремонт. Нове зчеплення може обійтись у 8–15 тисяч гривень, залежно від моделі.

А ще є затори. У Києві, де зранку можна стояти в пробці по 40 хвилин, «механіка» вимотує. Постійно натискати на зчеплення, перемикати передачі – і так десятки разів за поїздку. Додаємо сюди щільний трафік і ризик зловити «зайчика» на перехресті – і маємо рецепт втоми.
Але не все так погано. Є люди, які виросли на «механіці» й не уявляють іншого способу водіння. Це як грати на гітарі – спершу болить рука, а потім ловиш кайф, пояснюють вони.
Та перш ніж купувати машину з механічною коробкою, варто чесно відповісти собі на кілька запитань. Чи готові ви витратити час на навчання? Чи комфортно вам у щільному русі? І головне – чи будете отримувати від цього задоволення?
Бо якщо ні – автомат справді може виявитися менш нервовим супутником на дорозі.
Обговорити цю тему в Facebook