Власники дизельних авто мають знати правило 20-2500: воно допоможе уникнути дорогого ремонту

Фільтр сажі в дизелі – керамічна вставка у вихлопі, що збирає частинки сажі. З часом він забивається, і єдиний спосіб очистити – спалити осад при температурі понад 600 °C. Як пише Interia, для цього механіки радять тримати в голові правило 20–2500: раз на тиждень чи два їхати трасою 20 хвилин із обертами 2000–2500.

Експерти кажуть, що такого прийому достатньо, щоб вихлоп нагрівся і почався процес регенерації. На практиці це швидкість близько 90–120 км/год на п’ятій або шостій передачі. Менше часу – і фільтр не встигає очиститися, утворюючи щільніші відкладення.

У місті сажевий фільтр засмічується швидше. Поїздки на 5–10 км не прогрівають мотор, а температура вихлопу лишається на рівні 200–300 °C. Додаємо постійні зупинки та низькі оберти – і маємо більше сажі, яка не встигає згоріти. У такому режимі проблеми з фільтром можуть з’явитися вже на пробігу 30–40 тисяч км.

Перші симптоми – млявий розгін, підвищена витрата пального, дим при різкому газуванні, запах гарі. Якщо загорілася помаранчева лампа DPF – це сигнал діяти. Для регенерації мотор має бути прогрітий, у баку – достатньо пального. У перші хвилини процесу температура вихлопу лише зростає, далі комп’ютер вмикає активну регенерацію. Останній етап – стабільне згоряння сажі, що може супроводжуватися білим димом із труби.

Частота такої процедури залежить від стилю їзди. Міським водіям варто повторювати її щотижня, а на коротких маршрутах – ще частіше. Тим, хто регулярно їздить трасами, додаткові дії майже не потрібні – фільтр відновлюється під час звичайної поїздки.

Не пропустіть

Цей веб-сайт використовує файли cookie щоб вам було зручно користуватися сайтом. Прийняти