Двигун «закипів» посеред дороги: що робити водієві в такій ситуації

Серпневий полудень. Асфальт дихає жаром, як піч. На узбіччі – автівка із піднятим капотом. З-під нього повільно клубочиться пар. Це вже класика. Мотор перегрівся.

«Мені вистачило трьох хвилин неуважності», – каже виданню «Твоя МАШИНА» Сергій, майстер СТО з Києва з 20-річним стажем. «Вентилятор згорів, а власник поїхав далі. Ремонт обійшовся у вісімдесят тисяч. Таке трапляється частіше, ніж здається»

Перегрів може виникнути через зношений термостат, погану вентиляцію, стару охолоджувальну рідину або банальний витік. Особливо влітку. На трасі температура двигуна росте швидше, ніж стрілка спідометра.

Перше, що треба зробити – зупинитись. Не в паніці, але негайно. Інакше – мотор у металобрухт. Вимкнули двигун? Вмикайте аварійку. Далі – капот. Обережно. Гаряче. Відкрийте і дайте двигуну дихати. Але не чіпайте радіатор – струмінь киплячого антифризу може вдарити просто в обличчя.

Чекаємо. Хвилин п’ятнадцять. Потім – бачок. Рівень рідини каже багато. Якщо майже пусто – проблема вже в системі. Сухий бачок – дзвінок: можливо, пробита прокладка, тече патрубок або рідина просто втекла. Ще гірше – якщо вентилятор не крутиться. Його легко перевірити – звук або відсутність звуку скаже сам за себе.

І от що головне. Не заводьте машину одразу. Навіть якщо здається, що «все норм». Так убивають двигуни. Якщо причина неочевидна – викликайте евакуатор. Навіть найдорожчий коштує менше, ніж нова головка блока циліндрів.

Профілактика? Регулярно перевіряйте рівень антифризу. Раз на два роки міняйте його повністю. Не ігноруйте дивні шуми вентилятора. І не відкладайте заміну термостата «на потім». Потім може не бути.

Не пропустіть

Цей веб-сайт використовує файли cookie щоб вам було зручно користуватися сайтом. Прийняти