Автівку протаранили ззаду: хто винен у такому ДТП
На перехресті в Броварах Skoda зупинилась ні з того ні з сього. За нею Mitsubishi. Гальма не встигли – бамперу кінець. Типова історія. Але хто винен? «Твоя МАШИНА» поцікавилась думкою профільних експертів.
Більшість водіїв одразу вказують пальцем на заднього. Мовляв, дистанцію не тримав. Дійсно, пункт 13.1 ПДР каже чітко: маєш їхати так, аби встигнути зреагувати на будь-яку ситуацію. Проте є нюанси.
«Не кожне гальмування попереду – випадкове», – говорить Олег, автоюрист з 15-річним досвідом. За його словами, на українських дорогах все частіше з’являються шахраї, які навмисно провокують аварії. Схема проста: різкий стоп, удар, компенсація. Довести шахрайство – складно. Але можливо. Відеореєстратор – єдиний свідок, якому довіряє суд.
Інспектор патрульної поліції Тарас пояснює: «Якщо вдається довести, що водій попереду гальмував без причини, відповідальність може лягти саме на нього». Ключ – докази. Без них – відповідальність на тому, хто не втримав відстань.

Що робити? Дистанція. Мінімум три секунди. Якщо їдеш на кросовері – чотири. Коли мокро або слизько – ще більше. Не треба підпирати бампер переднього. Швидше не поїдеш.
Другий момент – швидкість. У потоці легко забути, наскільки ти летиш. Дзеркала, фари, реакція – все має працювати як годинник. І сам водій теж. Не недосипай. Довга дорога – зупиняйся. Кава, вода, свіже повітря.
І головне – технічний стан. Якщо педаль гальма ватна, а колодки свистять, краще взагалі не виїжджай. Гальма – не зона компромісів.
Істина проста: винен той, хто створив небезпеку. Але не завжди все видно з першого погляду. Без камери і досвіду – правда губиться.
Обговорити цю тему в Facebook