Коли загорілася «лампочка»: скільки авто ще проїде на резерві і чим це загрожує
Водії добре знають той момент, коли на панелі загоряється контрольна лампа низького рівня пального. Але чи справді варто експериментувати і їхати далі? І скільки кілометрів реально можна подолати, коли бак майже порожній? Відповідь дало видання Interia.
Чому комп’ютеру в авто не завжди можна довіряти
У нових моделях бортова електроніка вміє доволі точно рахувати запас ходу – іноді з похибкою в один кілометр. Проте все залежить від стилю їзди. Плавний рух містом може «розтягнути» останні літри на кількадесят кілометрів. А виїзд на трасу з постійною високою швидкістю з’їдає запас миттєво. До того ж, у старіших автомобілях показники часто збиваються. Будь-який ремонт паливної системи чи знос датчиків спотворює дані. Тому водій не має сприймати ці цифри як гарантію.
Скільки ще можна проїхати
Фахівці підтверджують: після загоряння лампи в баку залишається від 5 до 10 літрів пального. Це дає приблизно 50–80 км запасу, але лише на справному авто. Втім, ніхто не радить перевіряти ці межі самостійно. Адже навіть невелика похибка у вимірах здатна залишити водія посеред траси без жодної заправки поблизу.
Чим небезпечна їзда «на лампочці»
Ризик зупинитися – не єдиний аргумент. Паливо в системі виконує ще одну функцію – охолоджує і змащує помпу. Коли його мало, насос працює на суху й швидко виходить з ладу. А кошт такої заміни сягає від кількох тисяч до ккількох десятків тисяч гривень. До того ж, на дні бака завжди є бруд, який разом із останніми літрами потрапляє у систему. Це може пошкодити форсунки або викликати перебої в роботі двигуна.
Висновок
На практиці лампа резерву – це не сигнал спокійно добратися додому, а попередження про потребу негайної зупинки на найближчій заправці. Ризик перевіряти межу може коштувати не лише нервів, а й дорогого ремонту.
Обговорити цю тему в Facebook