Яка поширена помилка водіїв вбиває турбований двигун в автомобілі

Турбовані двигуни давно перестали бути ознакою лише спортивних авто. Сьогодні вони стоять і на бюджетних моделях. Власники цінують їх за динаміку та відносну економічність. Але є нюанс – тривала робота на холостому ходу поступово шкодить мотору, повідомляє «Твоя МАШИНА».

На відміну від атмосферних агрегатів, турбомотори розкривають свій потенціал у середньому діапазоні – від 2000 до 4000 обертів. Саме тоді турбіна працює з оптимальним тиском. Коли ж авто стоїть на місці, оберти падають удвічі чи навіть утричі. Турбіна обертається, але без потрібного навантаження. За словами інженера Олега з Миколаєва, який 15 років працює з системами наддуву, «це не вбиває деталь миттєво, але створює умови для небажаних процесів усередині двигуна».

Головна проблема – мастило. На холостих олива не прогрівається до потрібної температури й частково просочується через ущільнення. У результаті вона може потрапляти у вихлоп і згоряти в каталізаторі. Водії іноді помічають сизий дим із труби – це саме наслідок таких витоків. При тривалій експлуатації утворюються вуглецеві відкладення на клапанах і у впускному колекторі. Це веде до втрати потужності й збільшення витрат на обслуговування.

У холодний сезон ситуація загострюється. Масло густіє, циркуляція сповільнюється. Коли ж водій залишає машину з увімкненим двигуном на пів години, ризик мастильного голодування турбіни стає реальним.

Автовиробники не радять тримати турбомотор без навантаження довше 20–30 хвилин. Регулярна перевірка рівня мастила і використання рекомендованої оливи значно зменшують ризики.

Таким чином, тривала стоянка із запущеним турбомотором – звичка, яка приносить більше шкоди, ніж користі.

Не пропустіть

Цей веб-сайт використовує файли cookie щоб вам було зручно користуватися сайтом. Прийняти