Якщо відмовили гальма: як безпечно зупинити машину з «автоматом»

Ситуація, коли машина з автоматичною коробкою втрачає гальма під час руху, може стати шоком. «Твоя МАШИНА» нагадує, що паніка тут лише погіршує становище. Перший крок – включити аварійку, утримувати кермо двома руками і дати зрозуміти іншим водіям, що у вас проблема. Сигнал фар і клаксон допомагають звільнити простір попереду.

Далі перевірте педаль. Якщо вона провалилася, швидкі натискання іноді відновлюють тиск. Якщо ж реакції немає – готуйтеся зменшувати швидкість трансмісією та стоянковим гальмом.

Київський автоінструктор Сергій пояснює:

«У більшості сучасних АКПП є ручний режим. Перемикаючи вниз по щаблях, ви навантажуєте мотор і він гальмує. На класичних автоматах треба переводити селектор у нижчі діапазони, на варіаторах – у режим L. Це дає шанс стабільно знизити швидкість».

Не менш важливо одразу прибрати тягу двигуна. Якщо педаль газу застрягла, селектор переводять у N – нейтраль. Це від’єднує мотор від коліс і зупиняє розгін.

Коли швидкість вже менша, варто плавно підтягувати стоянковий гальмо. Різке смикання може розвернути машину. Якщо ж дорога йде вгору – використайте підйом, він сам загасить рух. На прямих ділянках допустиме легке ковзання об бордюр чи сніговий вал, аби «зняти» швидкість.

Автоінструктор додає:

«Не можна вимикати запалювання повністю – тоді пропадає підсилювач керма і гальм. Не можна також різко ставити селектор у P чи R – коробка отримає удар і можна втратити контроль».

Коли машину вдалося зупинити, закріпіть її стоянковим гальмом, переведіть селектор у P і виставте знак аварійної зупинки. Далі рухатися на такому авто заборонено – гальмівна система потребує ремонту.

Не пропустіть

Цей веб-сайт використовує файли cookie щоб вам було зручно користуватися сайтом. Прийняти