Навіщо водії роблять дірки у каталізаторі автомобіля: лайфхак чи дурість
Каталізатор – одна з найдорожчих деталей сучасного авто з бензиновим чи дизельним двигуном. Він очищає вихлоп, але з часом зношується. Нова деталь коштує дорого, тому деякі власники йдуть на сумнівні хитрощі. Найпоширеніша з них – просвердлити в корпусі невеликий отвір, повідомляє «Твоя МАШИНА».
На перший погляд здається, що такий метод допомагає. «При пробитому каталізаторі двигун дихає вільніше. Приріст може сягати 1–2 відсотки», – пояснює автослюсар Сергій, який понад 15 років працює у сервісі в Києві. Але ця вигода короткочасна. Через кілька місяців деталь усе одно доведеться міняти.
Головна небезпека в іншому. Під час свердління всередині залишається стружка. Якщо вона потрапить у циліндри, виникають задирки на стінках. У такому разі падає компресія, двигун втрачає потужність і починає споживати більше пального. У гіршому випадку потрібен капремонт, вартість якого у кілька разів перевищує ціну нового каталізатора.
Майстри на СТО кажуть, що з такими поломками стикаються щотижня. «Люди думають, що економлять, але потім привозять машину з масляним голодом і пошкодженими циліндрами. І рахунок сягає сотень тисяч гривень», – ділиться механік з Харкова Олександр.
Окремий ризик – екологія. Авто зі зіпсованим каталізатором викидає більше шкідливих газів. Це відчутно в трафіку: запах стає різкішим, а рівень токсичності вихлопу перевищує норму у кілька разів.
Фахівці радять інше. Якщо каталізатор забився, його можна промити спеціальною рідиною або зняти й відправити на відновлення. Це коштує менше, ніж купувати новий чи доводити мотор до капремонту.
Висновок простий – свердління каталізатора не вихід. Це ризик зруйнувати двигун і витратити набагато більше, ніж на ремонт або заміну деталі.
Обговорити цю тему в Facebook