Останні роки дизелю: які моделі варто встигнути купити, доки їх не зняли з виробництва
У 2025 році дизельні авто в Америці можна перерахувати на пальцях. Нові екологічні норми різко обмежили їхню присутність, і зараз лише кілька виробників пропонують такі машини – здебільшого це великі пікапи та комерційні фургони. Автоексперти прямо кажуть: ера дизеля добігає кінця. У зв’язу з цим американське видання SlashGear вирішило відібрати найбільш вдалі дизельні автівки, які варто придбати прямо зараз, доки вони ще випусаються.
«Регулятори зробили те, що ще десять років тому здавалося неймовірним. Дизель в США фактично вимер», – пояснює автомобільний аналітик Майкл Харпер, який спеціалізується на комерційних авто.
Ford і RAM тримають оборону
Найбільший попит мають важкі пікапи Ford F-250, F-350 та F-450. Їх оснащують 6,7-літровим дизелем PowerStroke у двох версіях – стандартній і посиленій. Потужність сягає 500 к.с., а крутний момент перевищує 1600 Н·м. Такі машини тягнуть до 13–14 тонн вантажу. Ціни стартують від 59 тисяч доларів (приблизно 2,46 млн грн).
У RAM ситуація схожа. Моделі 2500, 3500 і 4500 отримали дизель Cummins 6.7 з віддачею 430 к.с. і моментом у 1458 Н·м. Найбільший RAM 3500 може буксирувати понад 16 тонн. Мінімальна вартість – близько 50 тисяч доларів (2,09 млн грн), але дизельна версія дорожча на 12 тисяч.
GM ще пропонує середній сегмент
Chevrolet Silverado 1500 і GMC Sierra 1500 – чи не останні пікапи середнього класу з дизельним мотором. В обох під капотом стоїть 3,0-літровий Duramax із 305 к.с. і тягою майже 670 Н·м. Він дозволяє везти до 6 тонн. Новий дизельний варіант обійдеться не менше ніж у 55 тисяч доларів (2,3 млн грн).
Є й важчі версії – Silverado 2500 та Sierra 2500 HD з 6,6-літровим V8 Duramax. Тут уже 470 к.с. і колосальні 1322 Н·м. Такі пікапи легко буксирують понад 9 тонн.
Дизель в SUV ще тримається
Серед позашляховиків дизель залишився в Chevrolet Tahoe, Suburban та GMC Yukon. Усі вони комплектуються тим самим 3,0 Duramax на 305 к.с. і тягнуть до 3,5 тонн. Ціни стартують від 62 тисяч доларів (2,59 млн грн).
«Попит на дизель у великих SUV зберігався через тягу і витривалість. Але навіть тут ці мотори доживають останні роки», – додає інженер-консультант Ітан Роджерс, який працює у сфері випробувань силових агрегатів.
Останній із легкових – Mercedes Sprinter
Фінальним пунктом у списку лишився Mercedes Sprinter. Фургон у різних версіях має дизельний 2,0-літровий мотор на 168 к.с. і 400 Н·м. Він популярний серед малого бізнесу та великих сімей, але йому теж пророкують швидке зникнення.
Для українських автолюбителів ця новина цікава передусім тим, що вторинний ринок США може найближчим часом наповнитися доступними дизельними пікапами й SUV. Але експерти нагадують – купуючи такий автомобіль, слід враховувати жорсткі екологічні вимоги ЄС і України, куди ці машини можуть потрапити після експорту.
Обговорити цю тему в Facebook