Чому гальма фур верещать при гальмуванні: коли це небезпечно
Водії легковиків часто здригаються, коли поряд із ними вантажівка різко гальмує. Різкий металевий вереск чути навіть крізь щільно зачинені вікна. Такий звук має назву «скрип гальм», і він не завжди свідчить про загрозу, пояснює видання SlashGear.
Фізика процесу проста: колодки на мить прилипають до внутрішньої стінки гальмівного барабана, а потім різко відриваються. Це повторюється сотні разів на секунду, створюючи вібрацію від 1 до 16 кілогерців. Через величезну вагу фури звук стає набагато голоснішим і пронизливим.
Першою причиною є зношені колодки. Вони мають спеціальні індикатори, які при мінімальній товщині починають скребти по барабану та створюють характерний вереск.
Не менш поширене явище – так зване «склоподібнення» накладок. Від постійних сильних гальмувань тертя стає гладким, як скло, і звук не зникає. Якщо машина довго стояла під дощем, барабани вкриваються іржею. Після старту гальма пищать, доки шар не зітреться.
Бувають і технічні огріхи: неправильна обробка барабана або криве встановлення деталей. У такому випадку колодки контактують з поверхнею нерівномірно, і це не тільки створює шум, а й погіршує зупинку.
На відміну від легкових авто, тягачі користуються складними пневматичними системами. Вони мають впоратися з масою до 36 тонн. Тут скрип може бути ознакою дисбалансу тиску в камерах чи перекосу колодок. Якщо ж відсутнє мастило або бракує прокладок, виникає зайве тертя й збільшується шлях гальмування.
Вереск сам по собі не завжди катастрофа. Але якщо звук не зникає, варто терміново шукати причину. Це питання не тільки комфорту, а й безпеки.
Комерційні перевізники суворо стежать за регулярними оглядами, мастилом і тиском у системі. Адже на спусках чи при різкому гальмуванні навіть дрібна несправність може коштувати життя. Для водія ж головне – знати характер своїх гальм і не ігнорувати зміни у звуках.
Обговорити цю тему в Facebook