Долив антифризу може вбити мотор: механік пояснив фатальні помилки
Антифриз у моторі – не дрібниця, а рідина, від якої залежить життя двигуна. Вона тримає температуру в межах норми й рятує від перегріву. Та коли власник авто вирішує «просто долити трохи» і робить це неправильно, наслідки можуть обернутися ремонтом на десятки тисяч гривень.
«Найпоширеніша дурниця – відкручувати кришку розширювального бачка одразу після зупинки», – пояснює виданню «Твоя МАШИНА» механік Сергій з майстерні у Харкові.
За його словами, рідина в системі в цей момент може бути під сильним тиском. Варто лише відкрити кришку – і киплячий антифриз бризне в обличчя. Він радить чекати хоча б 10–15 хвилин, щоб охололи патрубки та знизився тиск.
Є й інші підводні камені. Власники іноді впевнені, що колір антифризу – головний орієнтир. Це хибне уявлення.
«Червоний, зелений чи синій – справа маркетингу. Справді важливе маркування виробника й склад рідини. Змішувати різні типи категорично не можна», – наголошує інженер Олександр, який понад 15 років працює з мастильними матеріалами на київскому автосервісі.
Ще одна помилка – наливати антифриз «під зав’язку». При нагріванні він розширюється, тож у системі виникає зайвий тиск. Це ризик для патрубків, радіатора і навіть прокладки головки блоку. Надлишок може вилитися назовні, а у гіршому випадку спричинити пробоїну.
Фахівці радять стежити за рівнем за мітками на бачку, не змішувати різні рідини й проводити заміну раз на два–три роки. Якщо ж антифриз має каламутний вигляд або втратив властивості, відкладати поїздку на сервіс не можна.
Один неправильний рух під капотом здатен скоротити ресурс двигуна. Тому економія кількох хвилин може вилитися в нову прокладку чи навіть капремонт.
Обговорити цю тему в Facebook