Можна влетіти на десятки тисяч: чим небезпечний дешевий ремонт лобового скла в автомобілі
Лобове скло здається міцним – ламіноване скло справді витримує удари камінців на трасі. Але навіть дрібна сколина здатна вирости у велику тріщину. Іноді не допомагає навіть ремонт, який водії звикли вважати дешевою альтернативою заміни, пише SlashGear.
Майстери попереджають: близько 10% випадків дешевого відновлення після малих сколів закінчуються тим, що скло тріскає ще більше. У підсумку замість недорогого ремонту доводиться міняти все скло. Враховуючі, що у преміальних моделей воно нашпиговане різноманітними дорогими датчиками, то рахунок може стати в десятки тисяч гривень.
Чому так стається? У процесі відновлення застосовують аплікатор із вакуумом. Він потрібен, щоб смола, якою заповнюють скол, рівномірно розтеклася і затверділа без повітряних бульбашок. Але якщо скло вже ослаблене, навантаження від вакууму може добити його. Будь-який мікродефект стає точкою напруги. Якщо тиск перевищує межу міцності, тріщина піде далі. Тут прогнозувати складно.
У мережі з’являються поради залишати дрібні пошкодження без втручання. Один з коментаторів пише: «У мене авто 12 років, сколи були завжди. Їжджу трасами й нічого не роблю – живе». Але такий підхід небезпечний. За даними Auto Glass Safety Council, лобове скло бере на себе до 45% жорсткості кузова при лобовому зіткненні і до 60% – під час перекидання. Тріщина знижує цей запас міцності, а ризик для водія й пасажирів зростає.
Фахівці радять: якщо скол більше ніж 2,5 сантиметра або знаходиться в зоні огляду водія, краще не тягнути й ставити нове скло. В інших випадках ремонт можливий, але варто усвідомлювати ризик невдалого результату.
Отже, спроба зекономити на ремонті може обернутися рахунком у десятки тисяч гривень. Але ігнорування пошкодження – теж гра з вогнем. Єдиний безпечний підхід – діяти з урахуванням порад спеціаліста, а не чекати, поки скло розвалиться на очах.
Обговорити цю тему в Facebook